Problem med itunes efter jailbreak

Permalänk

Problem med itunes efter jailbreak

Tjena! Var på väg att göra en reset på min ipad men eftersom itunes inte verkar se den så vet jag inte vad jag skall göra? Min dator ser enheten och den laddar och så jag har prövat like olika tricks som jag har letat fram men inga verkar fungera... Jag har försökt att starta om dator och ipad installerat om allt som har med apple och göra samt försökt att uppdatera drivrutiner för enheten men den vill fortfarande inte se den?!
Ipaden är jailbreakad via ipaden så inte via datorn. Jag har gjort detta en gång innan också men då sket sig ett program så då gick jag in via itunes på datorn och återställde. Men nu när jag vill återställa den så vinn inte itunes se den och jag vet inte vad jag skall göra?
Anledningen till att jag vill återställa är att uppdateringarna av appar via appstore inte vill gå igenom så blandannat så vill inte messenger och youtube fungera altså det händer inget när jag trycker på ikonerna och jag kan se i appstore att nedladdningarna är färdiga men dom vill inte instaleras.
Vad ska jag göra? Inte särskillt kul o sitta här med en värdelös ipad som inte fungerar.. Det är en Ipad air 2 16gb om det spelar någon roll och den går på ios 9.3.3 pangu jailbreak.
Hjälp uppskattas verkligen tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Sätt Ipad i DFU mode och plugga sedan in den i datorn. Itunes borde då fråga om att återställa den!

Visa signatur

Back from the shadows pray for survival...

Permalänk

om du går in på enheter i datorn hittar den paddan då ? , hade samma problem med min padda... gick in på enheter och kollade och hittade min padda som typ unknown enhet och då klagade den på att inga drivrutiner fanns fast det stog när jag kopplade in den att drivrutiner har installerats.

Så jag högerklicka bara på enheten sen köde en felsökning så ploppa den upp i itunes.

Visa signatur

Processor: i7, 4790k grafikort: EVGA 970 8GB ACX 3.0 SC Minne: Hyper X savage 16GB Hårddisk: Samsung 850 250Gb + 1TB diskModerkort:GA-Z97X-GAMING3 Nätagg: Fractal Design Integra M 650W upplösning: 2560x1440*144Hz IPS OS: win10