Flytta ut datorn i rackskåpet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plenum:

aa joo det förstår jag men där tror jag inte kabeln spelar någon större roll om du förstår hur jag menar? tror mer det är pci-kortet/dockan som blir flaskhalsen?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellski87:

aa joo det förstår jag men där tror jag inte kabeln spelar någon större roll om du förstår hur jag menar? tror mer det är pci-kortet/dockan som blir flaskhalsen?

Nej de kanske bara är TB3 kabeln som skiljer sig, tänkte bara att de är tråkigt om man köper fel kabel

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Med vänlig hälsning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plenum:

Nej de kanske bara är TB3 kabeln som skiljer sig, tänkte bara att de är tråkigt om man köper fel kabel

Skickades från m.sweclockers.com

aa joo måste ta och kolla upp det kändes onödigt att köpa en kabel för 3-4k som inte funkar ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Cornings kabel säljs av Amazon i Storbritannien för 3000 kr (10 m) så det ser lite dyrt ut. Tyska återförsäljare ligger också däromkring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Cornings kabel säljs av Amazon i Storbritannien för 3000 kr (10 m) så det ser lite dyrt ut. Tyska återförsäljare ligger också däromkring.

jasså, då kan jag ju beställa därifrån om inte annat kablarna är inte billiga.. men det hade jag inte räknat med som tur var

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tack för att ni delar med er av era framsteg, jag finner detta väldigt intressant.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Det enda jag väntar på nu är ElGatgo hubben som ska komma den första veckan i oktober. Tills den kommer måste jag försöka få tid att bygga ihop de nya chassit med dom nya radiatorerna m pump och reservoaren

Visa signatur

Med vänlig hälsning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plenum:

Det enda jag väntar på nu är ElGatgo hubben som ska komma den första veckan i oktober. Tills den kommer måste jag försöka få tid att bygga ihop de nya chassit med dom nya radiatorerna m pump och reservoaren

Härligt! själv har jag väntat ca 2 veckor på thunderbolt kortet... förhoppningsvis kommer det i slutet på nästa vecka, då ska jag prova koppla med en kortare kabel jag har liggandes bara för att se att allting fungerar enligt plan innan jag köper långa jättebilliga kabeln

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@pellski87: Uppskattar om du kan dela med dig av din upplevelse med thunderbolt, har själv tittat på många olika lösningar men tb3 verkar vara den enda som fungerar smidigast. Har också rackskåp som jag vill lägga min nästa "huvuddator" i för att slippa ljud och sådant. Nu sitter min nuvarande huvuddator bredvid mig i vardagsrummet p.g.a. Vive men den är i vägen, iaf om man frågar min <3 sambo

Permalänk
Medlem
Skrivet av SolidReactor:

@pellski87: Uppskattar om du kan dela med dig av din upplevelse med thunderbolt, har själv tittat på många olika lösningar men tb3 verkar vara den enda som fungerar smidigast. Har också rackskåp som jag vill lägga min nästa "huvuddator" i för att slippa ljud och sådant. Nu sitter min nuvarande huvuddator bredvid mig i vardagsrummet p.g.a. Vive men den är i vägen, iaf om man frågar min <3 sambo

Jarå kommer skriva hur det fungerar och hur mycket (för jag antar att det kommer bli massa strul) tjorv det är för att få det att fungera som tänkt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@pellski87: Får man be om en revy?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SolidReactor:

Just nu står det stilla... beställde thunderbolt kort av webhallen efter att jag frågat dom om det skulle vara några problem då det var en beställningsvara... ringde titt som tätt och fick bara till svar "skickas imorgon" "leverantören segar" osvosv... sen tog dom bara bort det från sortimentet en månad senare...... så jag håller på att kolla på andra alternativ just nu

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sitter nu efter mycket krångel (mest eftersom jag har varit tvungen att flytta min skärm mellan rackskåpet och övervåningen) med datorn nere i källaren och skärm tangentbord + mus på övervåningen :). Har slängt ihop datorn tillfälligt eftersom jag väntar på delar till min nya reservoar. Måste även köpa en ny skärm eftersom den jag har nu saknar displayport ingång (behövs för att köra 144hz) Ska ta lite bilder imorgon, nu ska jag sova

Visa signatur

Med vänlig hälsning

Permalänk
Medlem

Jag misstänker att mina problem kan bero på att mitt moderkort inte stöds av Asus ThunderboltEX II/dual. Det är bara ThunderboltEX II som stöds av mitt moderkort. Jag har beställt ett från eBay nu för att se om detta löser mina problem.

Problemet är att jag ej får bild med Displayport men med HDMI, sedan fungerar inte USB enheterna tillförlitligt. Dom fungerar tills jag startar om sedan försvinner dom. Står att TB-dockan är ansluten men inget fungerar som det ska.

Visa signatur

Med vänlig hälsning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plenum:

Jag misstänker att mina problem kan bero på att mitt moderkort inte stöds av Asus ThunderboltEX II/dual. Det är bara ThunderboltEX II som stöds av mitt moderkort. Jag har beställt ett från eBay nu för att se om detta löser mina problem.

Problemet är att jag ej får bild med Displayport men med HDMI, sedan fungerar inte USB enheterna tillförlitligt. Dom fungerar tills jag startar om sedan försvinner dom. Står att TB-dockan är ansluten men inget fungerar som det ska.

Ajdå :/ jag kan köpa ditt dual om du ska sälja

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@pellski87: Det kan du få göra, men kolla bara att det är kompatibelt med ditt moderkort så de inte blir som för mig (om det nu är det som är problemet) Vi får se om det nya fungerar bättre.

ASUS ThunderboltEX II Adapter
( 232123820638 )
Estimated delivery Nov 03, 2016 - Nov 09, 2016

Visa signatur

Med vänlig hälsning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plenum:

@pellski87: Det kan du få göra, men kolla bara att det är kompatibelt med ditt moderkort så de inte blir som för mig (om det nu är det som är problemet) Vi får se om det nya fungerar bättre.

ASUS ThunderboltEX II Adapter
( 232123820638 )
Estimated delivery Nov 03, 2016 - Nov 09, 2016

Jag har redan kollat upp det, men inte fått tag på kortet pma vad du vill ha för det osv

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SolidReactor:

Nu är thunderbolten uppe och igång! fungerar förvånansvärt bra för mig dock så måste jag köpa en längre kabel för att flytta ut datorn i rackskåpet, men just nu kör jag allt genom min elgato thunderbolt hub, 43" 4k skärm, tangentbord, mus, xbox kontroller och nätverk.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@pellski87: Härligt! Har precis kommit på att skärmen jag köpte för några veckor sedan är trasig. Halva skärmen flimmrar, och jag får ingen bild när jag kör DP via elgato hubben. Provade att koppla in den i tjejens macbook och då fick jag bild på skärmen men som sagt så var halva delen helt flimmrig. Ska till webhallen imorgon och reklamera

Visa signatur

Med vänlig hälsning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plenum:

@pellski87: Härligt! Har precis kommit på att skärmen jag köpte för några veckor sedan är trasig. Halva skärmen flimmrar, och jag får ingen bild när jag kör DP via elgato hubben. Provade att koppla in den i tjejens macbook och då fick jag bild på skärmen men som sagt så var halva delen helt flimmrig. Ska till webhallen imorgon och reklamera

Nä men fy så jävla surt doa är fan de värsta som finns.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Ingen gallery eller bilder att kolla på vill veta hur det går för dig?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Så här ser det ut på mitt skrivbord just nu eftersom skärmen är inlämnad på service. Känns väldigt smutt när det väl fungerar! Knäpptyst är det också

Förlåt för den hemskt dåliga bilden

Visa signatur

Med vänlig hälsning

Permalänk
Medlem

Hämtade skärmen igår. Nu fungerar skärmen perfekt, men jag får ingen bild på displayporten från hubben. Jag tror det kan bero på att thunderboltkortet bara kan skicka med 10Gb/s. Jag ska köpa ett moderkort som klarar av att levera 20Gb/s via thunderbolt kortet

Visa signatur

Med vänlig hälsning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plenum:

Hämtade skärmen igår. Nu fungerar skärmen perfekt, men jag får ingen bild på displayporten från hubben. Jag tror det kan bero på att thunderboltkortet bara kan skicka med 10Gb/s. Jag ska köpa ett moderkort som klarar av att levera 20Gb/s via thunderbolt kortet

Det låter ju välidigt skumt... jag hade ju tvärtom fick bild men ej usb att fungera tills jag hittade rätt pci slot och inställningar, kan va värt att dubbelchecka?

Stör mig dock som tusan att man inte tar sig in i bios :/

Själv kör jag datorn i ett thermaltake core p5 på skrivbordet kopplat till tb hub, med endas 2st corsair ML fläktar på en corsair h115i kylare på runt 700rpm, hör knappt datorn även fast jag spelar och jag har knappt nå kablar på skrivbordet kommer köra så ett tag till då det blev en ny storage server ist för TB kabel denna månad

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Idag kommer mitt Z97-PRO fram, då blir det till o testa om det får igång displayporten på hubben. Annars är jag väldigt nära ett psykpryt

Visa signatur

Med vänlig hälsning

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellski87:

Stör mig dock som tusan att man inte tar sig in i bios :/

Förstår jag dig rätt, kommer du inte in i uefi/bios via tb-kopplat skärm? Tycket att jag såg Linus TB-kopplade skärm visade bios/uefi-boot bilden.

Permalänk
Medlem

@SolidReactor: nixpix skärmen startar inte förrän efter post

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Får fortfarande ingen bild när jag kör via displayport Har mailat elgato och frågat om dom har någon aning om varför.... Man blir ju lite smått galen, har ingen lust att köpa en till thunderbolt 2 hub för o pröva om det är det som är felet...

@pelleski87 Du fick bild via displayport direkt? Vad har du för skärm?

Visa signatur

Med vänlig hälsning

Permalänk
Medlem

Blir ju inte klokare av att om jag använder en mini-displayport -> hdmi så fungerar skärmen

Ansluter jag mini-displayport -> displayport så fungerar den inte......

Ansluter jag displayport direkt från datorn till skärmen fungerar det.

Visa signatur

Med vänlig hälsning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plenum:

Blir ju inte klokare av att om jag använder en mini-displayport -> hdmi så fungerar skärmen

Ansluter jag mini-displayport -> displayport så fungerar den inte......

Ansluter jag displayport direkt från datorn till skärmen fungerar det.

Det låter ju väldigt skumt... Jag använder MDP->DP där DP sitter i skärmen. Vad har du för tb hub?
Vad händer om du kör DP i skärmen till MDP direkt i TB kortet?

Visa signatur