iOS uppdatering hänger sig

Permalänk
Medlem

iOS uppdatering hänger sig

Försöker installera iOS 10 beta på min iPad. Det var inga problem på telefonen, men på paddan står den bara och tuggar vid "estimating time remaining", dvs precis när den ska börja ladda ned uppdateringen.

Har testat starta om den och ha den kopplad till datorn, men det gör ingen skillnad.

Några förslag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Försöker installera iOS 10 beta på min iPad. Det var inga problem på telefonen, men på paddan står den bara och tuggar vid "estimating time remaining", dvs precis när den ska börja ladda ned uppdateringen.

Har testat starta om den och ha den kopplad till datorn, men det gör ingen skillnad.

Några förslag?

Hur mycket ledigt utrymme har du på paddan?
Om jag inte missminner mig så behövs mer än man tror. Nu har jag dock inte pillat på ios sen ios 5.

Permalänk
Medlem

Jag har 18Gb ledigt så det borde inte vara något problem.

Permalänk
Medlem

Vet inte om det har nån vidare betydelse, men vilken iPad har du?
Vet att jag försökte installera betan på päronens mini för nån vecka sen som totalt vägrade och avbröt uppdateringen mitt i...trots att den hade utlovat stöd.
På deras nya Air 2 gick det däremot utan problem, var det första som ploppade upp när vi startade upp den så ville den automatiskt uppdatera.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Det är en iPad Pro 12,7". Låter märkligt om det skulle spela nån roll. Verkar snarare som att av någon outgrundlig anledning vägrar den få kontakt med servern.