Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Skylander på PC?

Permalänk

Skylander på PC?

Hej

Jag försöker komma igång och spela lite med mina barn...2 och 4 år.

Skylanders verkar ju vara kul men går det att komma igång till PC?
Jag spelar med en elite controller på ett Windows 10-system.

Finns det bara till konsoler eller kan jag spela på våran dator?
En liten skylanders-guide vore ju snällt då det verkar finnas en del att välja mellan.

Permalänk
Medlem

https://www.skylanders.com/sv/online-games

Det jag hittade. Verkar ju inte vara samma grej som till konsolerna dock.

Permalänk
Medlem

Första skylanders släpptes till PC, men sen blev det bara till konsol.
https://www.amazon.com/Skylanders-Spyros-Adventure-Starter-Pa...

Hade snarare rekommenderat att köpa en konsol för det, borde gå att få tag i billiga wiiu/360/ps3.
Annars xbone/ps4 om ni vill ha finare grafik, men på dessa och wiiu är det bara dom senare spelen som släppts. Ska ni köra igenom alla så är det 360/ps3 som gäller.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

*Tråd flyttad*
Jag flyttade tråden till ett lämpligare underforum.

/David - Moderator

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Guide?
Vissa figurer verkar eftertraktade men köper du begagnat kan du få en hel massa på en gång rätt billigt,
på grund av att alla redan har alla basfigurer så ska du passa på att köpa ett paket med någon som har alla
basfigurer och en hel del annat i en hög - det kan bli billigt eftersom alla redan har basfigurerna och inte vill köpa dom igen.
Lägg allt i en säck och portionera ut till barnen i små doser,
ge upp att köpa nya då de bara fanns i begränsad upplaga när spelen var nya ändå och bara svårt att få tag på senare.

Alla figurer funkar till alla konsoler för sitt spel och senare, vissa som heter "serie 3" är omgjorda gamla figurer och kan funka i äldre spel - dock funkar inga av t.ex superchargers och nyare spel till något av de äldre. Varje spel har också någon slags specialfigur eller sak som bara funkar för det spelet och låser upp vissa saker där. T.ex swapfunktionen i swapforce eller fällan i trap.
xbox* plattorna är special för sin respektive konsol, de övriga kan bytas.
Trap-team-plattan är kompatibel med mest spel, superchargers också men blinkar inte så mycket.

Skylanders är ju relativt barnapassat men rätt mycket skjuta i och mest en samlarsak,
jag hade rekommenderat kirby på en gammal wii eller emulatorer för barn och t.ex just dance spelen.

I småbarnsåldern så glänser också ipad som plattform, massor med appar lär ut enkla bokstäver och enstaviga ord,
barnen tittar på det man visar dom på youtube och har inte ännu lärt sig att installera egna appar och surfa runt på darknet

Permalänk
Skrivet av pacc:

Guide?
Vissa figurer verkar eftertraktade men köper du begagnat kan du få en hel massa på en gång rätt billigt,
på grund av att alla redan har alla basfigurer så ska du passa på att köpa ett paket med någon som har alla
basfigurer och en hel del annat i en hög - det kan bli billigt eftersom alla redan har basfigurerna och inte vill köpa dom igen.
Lägg allt i en säck och portionera ut till barnen i små doser,
ge upp att köpa nya då de bara fanns i begränsad upplaga när spelen var nya ändå och bara svårt att få tag på senare.

Alla figurer funkar till alla konsoler för sitt spel och senare, vissa som heter "serie 3" är omgjorda gamla figurer och kan funka i äldre spel - dock funkar inga av t.ex superchargers och nyare spel till något av de äldre. Varje spel har också någon slags specialfigur eller sak som bara funkar för det spelet och låser upp vissa saker där. T.ex swapfunktionen i swapforce eller fällan i trap.
xbox* plattorna är special för sin respektive konsol, de övriga kan bytas.
Trap-team-plattan är kompatibel med mest spel, superchargers också men blinkar inte så mycket.

Skylanders är ju relativt barnapassat men rätt mycket skjuta i och mest en samlarsak,
jag hade rekommenderat kirby på en gammal wii eller emulatorer för barn och t.ex just dance spelen.

I småbarnsåldern så glänser också ipad som plattform, massor med appar lär ut enkla bokstäver och enstaviga ord,
barnen tittar på det man visar dom på youtube och har inte ännu lärt sig att installera egna appar och surfa runt på darknet

Men går det att spela skylanders illa PC?

Skickades från m.sweclockers.com