Lagerhållningssystem
Hej!
Jag är ekonomiansvarig i en pubförening på Chalmers, och vi vill uppdatera det system vi använder för att hålla koll på vår lagerhållning och fakturering.
I dagsläget använder vi google sheets, men det börjar bli lite otympligt med tanke på vår verksamhets storlek samt okunskapen av hur spreadsheets fungerar inom vår organisation. Vi vill alltså byta till en lösning där själva koden inte sitter i datan som vår personal redigerar.
Jag har letat runt lite under gårdagen efter inventarielösningar men inte hittat något som passar vår arbetsordning. I en normal butik gör en kund en beställning och detta plockas ur lagret för att sedan betalas. I vår pub är det andra föreningar som arrangerar och vi behöver därmed räkna lagret varje gång för att se så att de inte fuskar och snor öl. Dessutom får arrangörerna en del av vinsten som görs på varje vara, vilket också måste in i vårt system. Eftersom vi arbetar efter att varan först försvinner, sedan räknas till skillnad från den normala ordningen att varan räknas och sedan försvinner fungerar inte något av de "vanliga" systemen för vår organisation. Dessutom måste vi kunna fakturera baserat direkt på hur mycket av varje vara som gått åt vilket är var skon verkligen klämmer eftersom vi annars bara kunnat använda vilket lagerhanteringssystem som helst.
Min fråga är helt enkelt - har någon stött på något program eller system som kan passa vår arbetsordning?
Mvh
Oscar