Multicore Rendering ? FPS problem

Permalänk

Multicore Rendering ? FPS problem

Hej!

Som rubriken, multicore rendering. Vad är det? Min dator ser ni i signatur!

Jag har jätteproblem med fpsdrop i CS, när jag slår på multicore rendering blir fpsen stabil och jag droppar nästan aldrig. När den är avstängd blir fpsen låst till 144 (som min skärm är på) och jag droppar ner till 60-70 fps jätteofta.

Märkte även att jag hade stabilare fps i smoke än utanför smoken?

Mitt problem här då är att om jag vill ha min FPS stabil och kör med multicore rendering påslagen så blir jag utslängd ur CS 1-2 gånger per game , ibland dör bara spelet utan någon som helst varning och ibland får jag (CS GO har slutat att fungera)

Har installerat om spelet, kör med -thread 4 i launch options fps_max 300 som folk rekommenderar, vsync av. Allt i video settings på CS på low!

Tack på förhand!

Visa signatur

| Fractal Design R4 | MSI Z97 GAMING 5 | Cooler Master 750W 80+ | i7 4790K 4,0Ghz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 OC | Crucial Ballistix 16GB RAM | Xonar Phoebus | Intel SSD 540 240GB | Samsung HD103SJ 1TB HDD | | Gaming Gear: Steelseries Rival, Steelseries APEX, Sennheiser HD599, Snowball ICE, Steelseries QcK |

Permalänk
Medlem

MultiCore rendering är väll så att den använder sig av just multiCore för att rendera, CSGO är ju som dom flesta vet mer beroende av CPU än vad det är av GPU. Så att du får bättre FPS med det påslaget är helt som det skall vara. Vad som gör att det krashar är dock svårare att svara på.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: ASUS TUF Gaming RX7800XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD, Chassi : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Spare/kontor
MOBO: MSI Z95 Gaming 5, CPU: Intel Core I5 4790K @ 4.5GHz, RAM: 4x8GBB @ 1600MHz, GPU: Sapphire RX 5700 (Flashat till XT), SSD: totalt 2TB S-ata, Chassi : Corsair 300 (Nånting), PSU: Coolermaster 750Watt, Skärm: Philips 34" Curved 100Hz

Permalänk
Skrivet av BM-Mods:

MultiCore rendering är väll så att den använder sig av just multiCore för att rendera, CSGO är ju som dom flesta vet mer beroende av CPU än vad det är av GPU. Så att du får bättre FPS med det påslaget är helt som det skall vara. Vad som gör att det krashar är dock svårare att svara på.

Jaha, ja det är klart! Himla skumt att det beter sig så med den påslagen då

Visa signatur

| Fractal Design R4 | MSI Z97 GAMING 5 | Cooler Master 750W 80+ | i7 4790K 4,0Ghz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 OC | Crucial Ballistix 16GB RAM | Xonar Phoebus | Intel SSD 540 240GB | Samsung HD103SJ 1TB HDD | | Gaming Gear: Steelseries Rival, Steelseries APEX, Sennheiser HD599, Snowball ICE, Steelseries QcK |