backend newbie. Behöver eras rekommendation

Permalänk

backend newbie. Behöver eras rekommendation

Jag är en invandrare och vill säga ursäkta med språket först.

Hej jag är newbie på backend utvecklingen.
Jag tänker att jag ska skapa en små privat sajt. En huvudsida och några sidor med olika innehåll.
I huvudsidans meny ska finnas 4~5 kategorier.
Varje kategori ska bli designerad olika sätt. Till exempel, olika bakgrund, olika logo. Hela sidan ska laddas om när man klickar på menyitem.
Om ni förstår inte vad jag säger ni kan pröva här att klicka på menyitem .( Premium, hjälp ..)
https://www.spotify.com/se/
min webbsida ska fungera på samma sätt.
Och nu jag tänker att skapa html filer till varje kategorier "eller" att lära sig backend-programmering och skapa bara en html fil för huvudsidan.
Vad är den bättre sätt?
Jag kan ganska mycket CSS och HTML men backend jag har läst bara några funktioner i skolan.

Hur gör ni när ni skapar en webbsida?

Permalänk
Medlem

Det du beskriver är inte så mycket backend. Frontend menar du nog. Youtube är ett tips, https://www.youtube.com/watch?v=_dOqBaoOJ20

Permalänk
Medlem

Du kan alltid kolla på Angular så är det ett väldigt bra framework för allt sådant. Lite nytt att lära sig. Bland annat en hel det JavaScript/TypeScript beroende på vad man föredrar men jag skulle personligen aldrig göra en hemsida utan ett liknande Framework idag.

Permalänk
Medlem

Håller med ovan om att det gäller mestadels frontend för det du vill uppnå. Slår även ett slag för Angular, mycket trevligt ramverk!

Det du beskriver låter dock mer som en informationssida i mina ögon, något som jag anser att WordPress lämpar sig ypperligt för då det är extremt utbrett med många teman, plugins och liknande. Dock inte lika mycket programmering inblandat, så om du är ute efter att lära dig något frontend-ramverk skulle jag satsa på Angular (eller liknande).

Permalänk
Medlem

angular in 2017 ... herre

Permalänk
Medlem
Skrivet av gilfoyle:

angular in 2017 ... herre

Ja det är 2017, och angularjs frodas fortfarande medan utvecklingen på angular förrgår i rask takt, har du några argument mot just de här ramverket?

Skickades från m.sweclockers.com