Anmäl dig till Roborock Challenge!
Permalänk
Medlem

Finbs det några fördelar med att köra box istället för app direkt i TV? Typ Smart IPTV eller vad appen heter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apachi:

Finbs det några fördelar med att köra box istället för app direkt i TV? Typ Smart IPTV eller vad appen heter.

Det är väl en smaksak vad man vill använda för OS, appen lär ju varken funka bättre eller sämre förmodligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apachi:

Du får inte fler eller färre funktioner i appen om du använder inbyggda operativsystemet, men däremot använder du då mycket sämre hårdvara vilket normalt sett resulterar i en rejält försämrad upplevelse.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Du får inte fler eller färre funktioner i appen om du använder inbyggda operativsystemet, men däremot använder du då mycket sämre hårdvara vilket normalt sett resulterar i en rejält försämrad upplevelse.

Försämrad upplevelse i form av sämre kvalitet? Är det högre bitrate genom box på något sätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av The_St1g:

Funkar att köra gratis tivimate med.

Är du fortfarande nöjd? Funderar på nya google streamer 4k, men det blir typ samma pris som de dedikerade boxarna. Antar att IPTV upplevelsen är lite sämre på googles än en dedikerad, men övriga android appar är bättre på google-lådan...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nephisto:

Är du fortfarande nöjd? Funderar på nya google streamer 4k, men det blir typ samma pris som de dedikerade boxarna. Antar att IPTV upplevelsen är lite sämre på googles än en dedikerad, men övriga android appar är bättre på google-lådan...

Kommer aldrig byta min formuler box. Hade en Tvip innan och app innan det. För familje friden så blev de box för att vi tyckte att appen strulade/inte fungerade så bra och sambon tyckte de blev smidigare.
Detta var dock 2018 så har ju tillkommit flera appar nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dykarn13:

Kommer aldrig byta min formuler box. Hade en Tvip innan och app innan det. För familje friden så blev de box för att vi tyckte att appen strulade/inte fungerade så bra och sambon tyckte de blev smidigare.
Detta var dock 2018 så har ju tillkommit flera appar nu!

Ah okej, tack för svar. Hur är det med andra android appar på formuler, funkar det bra? Har du provat Plex på den också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nephisto:

Ah okej, tack för svar. Hur är det med andra android appar på formuler, funkar det bra? Har du provat Plex på den också?

Det tycker jag verkligen, Känner ingen som kör Plex så den har jag ej testat faktiskt.
Men över förväntan har den presterat iaf för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nephisto:

Men faktiskt.
För kostnaden så är google chromecasten oslagbar.
Den tuffar på fint och strular inte mycket alls.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem
Skrivet av The_St1g:

Men faktiskt.
För kostnaden så är google chromecasten oslagbar.
Den tuffar på fint och strular inte mycket alls.

Okej, skönt. Vilken app kör du för iptv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nephisto:

Okej, skönt. Vilken app kör du för iptv?

Jag betalade för TiviMate och är nöjd.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ