Forumdelen sponsras av

Söker tips om högt VESA-fäste för 2 skärmar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jan 2011

Söker tips om högt VESA-fäste för 2 skärmar

Jag är ute efter ett VESA fäste för 2*23" skärmar som jag tänkte sätta över min 27" skärm.

Problemet är då att stället måste vara rätt högt. Finns det några bordsmonterade ställ som håller måttet eller är det väggmonterat jag får titta på?

Eftersom jag strax ska skaffa höj och sänkbart bord så vill jag helst inte väggmontera skärmarna av självklar anledning
I så fall får jag bygga en bordsmonterad "vägg" att sätta väggfästet på.

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eksjö
Registrerad
Sep 2012

@Anaii: Här finns en https://www.ebay.com/itm/VIVO-Dual-Monitor-Free-Standing-Stan...
Tyvärr finns inga såna höga stativ i Sverige

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jan 2011

@Axel95: Inte alltför farligt dyrt.

Är det ett ställ du har erfarenhet av? Det ser inte direkt stabilt ut.

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östergötland
Registrerad
Jan 2011

Kolla igenom de här fästena.

Verkar vara få fästen som går att höja så pass högt som du vill. Finns ju annars trippel-fästen, om det skulle funka för dig.

FD Define R4, ASUS Z170-A ATX , BeQuiet Dark Power Pro10 850W, Intel Core i7 6700K, GTX 780 Ti DCII, 16GB DDR3, Samsung SSD PRO 850 512GB, 2TB Samsung, 2TB WD, 3TB WD.
Asus PB278Q
Denon AVR X-2000, B&W 685

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eksjö
Registrerad
Sep 2012

@Anaii: JAg tog ett jag såg bara. Men jag vet att det finns såna som skruvas i bordet på ebay