Permalänk
Medlem

Exibel GKX-C

Det här bör vara nästan löjligt prisvärt.
https://www.clasohlson.com/se/Mekaniskt-gaming-tangentbord-Ex...

Det är ett stabilt rejält och vridstyvt chassi med skaplig tyngd, inget rappel eller skrammel, som jag nästan förväntade mig, utan en rejäl kvalitetskänsla. Botten av kraftig i nån bättre typ av plast och topplatta av aluminium
Brytarna och tryckkänsla är riktigt bra, brytarna svarar tidigt, så man behöver inte "bottna" tangenten om man inte vill.
Totalt sett så är bygg och materialkvalitet är så långt över vad man förvänta för 399 pix.

Ledbelysning förstås, som jag personligen inte lägger nått värde på. Lyckligtvis kan ledbelysning stängas av helt, utan led påslagen är det riktigt snyggt och diskret.

Den med tajt budget eller för gamergubbe som jag, så passar det här kalas.

Permalänk
Medlem

Hämtade ett sånt idag, efter att mitt G410 ehm tappat tangenter över hela golvet...

400 spänn, sjukt prisvärt.
Belysningen går inte att ställa in som man vill, men tack och lov går det att stäng av helt.
Sjukt stabilt.

Permalänk
Medlem

Har Clas Ohlson tangentbordet i hyllan så man kan testa brytarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Har Clas Ohlson tangentbordet i hyllan så man kan testa brytarna?

Japp, iaf där jag var. Karlstad.

Permalänk
Medlem

Verkar vara ett otroligt prisvärd tangentbord.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Plockade själv upp ett sånt här tangentbord idag. Jag upplever att tangentbordet håller kvalité i nivå med Ducky Shine, som kostar 3-4x mer.

Grymt köp!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Plockade själv upp ett sånt här tangentbord idag. Jag upplever att tangentbordet håller kvalité i nivå med Ducky Shine, som kostar 3-4x mer.

Grymt köp!

Snabb fråga om du har haft tid att kolla, när ljusstyrka står på 1, lyser det fortfarande något ifrån t-bordet el helt mörkt ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av monoleg:

Snabb fråga om du har haft tid att kolla, när ljusstyrka står på 1, lyser det fortfarande något ifrån t-bordet el helt mörkt ?

Jag vet inte riktigt vad du menar med "står på 1" ? Ser inga steg-indikationer på så vis. Men ljuset går att stänga av, inga konstigheter.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Jag vet inte riktigt vad du menar med "står på 1" ? Ser inga steg-indikationer på så vis. Men ljuset går att stänga av, inga konstigheter.

Det finns 10 nivåer för ljusstyrka, 1-10, undrade hur 1 var ljusmässigt, men du har redan svarat på frågan, tack.

Permalänk
Medlem

jag köpte mitt idag efter att ha läst den här tråden! det är rätt så skönt att skriva på ändå.