Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Bredbandsbolaget, klantar eller fyndiga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cordinator:

jag är ganska så trött på Bredbandsbolaget, för mig står dom inte för någon kvalité, det har varit alldeles för mycket skit nu.

dom hade skit hårdvara i station som var ostabil (väldigt länge sedan iof)
dom fakturerade oss för flera månader innan dom började leverera tjänsten (ADSL)
säljarna lovar en massa saker dom inte kan hålla och verkar ha dålig kunskap

idag öppnade jag ett brev där det står att det är problem med vår fiberbeställning då någon annan operatör redan har reserverat en inkoppling på vår adress, vi ombes bestämma vilken operatör vi vill fortsätta med och avboka den andra (vi har endast beställt från Bredbandsbolaget)
i brevet står det att man ska ringa kundtjänst och ange ett ärendenummer
dom skriver inte vilket knappval man ska ta (jag valde#3 för leverans), dom svarar efter en stund att ärendet ligger hos teknisk support och kopplar mig dit, teknisk support säger att jag ska prata med leverans men hjälper mig ändå.
Mitt ärendenummer som står i brevet finns inte, och dom verkar inte riktigt hitta vår fiber beställning heller för den delen....

Nej, har inte mycket förtroende för bredbandsbolaget. De byter prylar utan att återställa den förra konfigurationen, ändrar konfigurationen utan att erkänna.