Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Speldator med mest för pengarna, max 8-10 k

Permalänk

Speldator med mest för pengarna, max 8-10 k

Då intresset för en ny dator infallit skulle jag behöva hjälp med en ny dator. Vill helt enkelt ha det bästa inom ramen av ca 8-10 000 kr, om det blir eller kan bli billigare än given prisram så för all del!
Syftet är att kunna spela Pubg på ultra och att chassit ska vara vitt ex In win eller NZXT i helst kompakt format.

Permalänk
Medlem

tror du kan få ihop en Ryzen 5 1600 med ett Nvidia GTX1060 6GB för den budgetten. Det är nog det bästa för pengarna skulle jag tippa

EDIT: http://www.inet.se/kundvagn/visa/11356855/

Det blev väldigt tajt, du bör nog köpa ett billigare grafikkort/processor för att kunna lägga till en mekanisk disk, bättre ram och en bättre låda. Alternativt höja budgetten med någon tusenlapp. Har för mig att Ryzen är lite kinkiga med vilka ramstickor man stoppar i, så du bör dubbelkolla med någon kunnig innan du bestämmer dig/litar på mitt paket.

EDIT2: Såg nu att du ville ha vitt chassi och PUBG i Ultra, det kan du tyvärr glömma med din budget.

Permalänk
Medlem

vad har du för skärm? (upplösning)
Ultra med vilken FPS?
PUBG på ultra åtminstone har fått datorer för 20k att gå på knäna på grund av dåliga optimeringar.

Det är nog värt att överväga att antingen sträcka budgeten, eller att skippa eventuellt dyrare vitt chassi, även 10K är svårt.
Har du möjlighet att vänta en eller två månader och utöka budgeten lite?

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk

Tack för svaren, menar att jag ska kunna maxa i 1080p, förändrar det läget?
Vitt chassi är ett måste!