Lön bahnhof 1 line support

Permalänk
Medlem

Lön bahnhof 1 line support

Tjenare är 20 år och är utbildad inom nätverk och it support på gymnasial nivå. funderar på att söka ett jobb som bahnhof 1 line support men har ingen aning vad lönen kan ligga på. vill ju inte lägga massa tid på att söka nytt och sedan få sämre lön än jag har idag.

Mvh Förvirrad ung vuxen

Permalänk
Medlem

Sök jobbet, gå på intervju. Förhandla, lär dig säga nej.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

har du jobb idag så är det ju bara att söka jobbet och få dom intresserade av dig, vill dom ha dig så är dom garanterat intresserade av att förhandla lön med dig. man brukar säga "byt jobb för att höja lönen" som du själv säger du vill ju inte ha jobbet om lönen är lägre och det är ju en förhandlings punkt annars tackar du nej helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Precis som övriga sagt, sök och förhandla lite. Blir du nöjd med lönen så tar du antingen med dig löneförslaget och förhandlar med ditt nuvarande jobb (om du trivs där) eller så tar du jobbet.

Beroende på var i landet dom sitter så är det kanske mellan 17-19k kanske? Om ens det?
Nu var det många år sedan jag satt på en liknande tjänst men jag klev in på 15k på första tillsvidaretjänsten.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Är 23 och jobbade med frontline support per telefon på ett annat företag, tjänade runt 18500.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

First Line brukar väl ligga på 18 - 21k i de flesta fall. Vet företag som erbjuder uppemot 23 - 25k direkt men då är det support mot andra företag, ej privatpersoner (och ganska stora/viktiga företag och organisationer som är kunder).

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB DDR4 3600, 9070 XT

Permalänk
Medlem

Det är first-line. Vad jobbar du med idag? Vad har du idag? Är det helt ny karriär för dig?
Många stirrar tyvärr blint enbart på lönen och ser inte jobbet som en utveckling i deras karriär. Man måste börja någonstans, speciellt utan högskoleutbildning.

Permalänk
Medlem

är det 1st line mot kunder eller är det 1st line IT support internt inom företaget som tjänsten avser?
Rent objektivt skulle jag kalla det förstnämnda för kundtjänst och det är oftast lägre betalt än IT support.

Visa signatur

ASUS Maximus X Hero z370 | Intel I7 8086k | | Custom Loop vattenkylning | MSI 3070ti | 16GB GSkill tridentZ RGB @ 3200mhz| Samsung EVO 850 250GB SSD | Samsung EVO 970 500GB Nvme SSD | Corsair RM750x PSU |

Permalänk
Medlem

Jag jobbade som First line tekniker vid ett e-handelsföretag. Tog emot större problem och löste mindre, detta var mot företagskunder. Jag tjänade 24500kr/mån och hade ingen tidigare erfarenhet inom IT. Det var inte i en storstadsregion.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"