Permalänk
Medlem

Msi Codex chassibyte

Hej, jag har köpt en MSI Codex och skulle vilja byta chassi till en Phanteks P400 Mid Tower och undrar om de skulle passa eller hur man kollar så att allt passar innan man går och köper den.
Undrar också om det skulle blir någon stor skillnad i hur varmt allting blir?

Datorn jag har : https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/stationar...

Chassit jag vill byta till : https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/datorchassi/towe...

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Du kanske får någon temp bättre. OEM chassi har gammal och omodern design, du lär få bättre ventilation men temperaturen på delarna beror mest på vilken kylare det är på grafikkortet och processorn.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Avstängd

@ex1t: Du kan självklart byta chassi, var dock medveten om att du förbrukar garantin. Personligen skulle jag inte bytt chassi, Phanteks P400 är inte mycket bättre än Codex chassit.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem

@Peppar2014: ville mest ha en glaspanel vilket inte följde med i min modell av Codex.

Permalänk
Medlem

Det går utmärkt. Jag köpte en codex och bytte till ett fractal design meshify c det enda problemet jag stötte på var CPU kylaren som följde med var en AIO kylare med 90mm radiator vilket inte passar på fläktplatserna på chassit

Permalänk

Lånar tråden då detta gäller samma chassi, vill byta ut orginalkylarn och jag vet att jag förlorar garantin, men vill ha bättre temps på cpun någon som vet och kanske bytt kylare i detta chassi tidigare som vet vad som passar?

Skickades från m.sweclockers.com