Permalänk
Medlem

10 September smäller det!

Dold text
Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | MSI RTX 4070 SUPER | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

10 dagar kvar nu. Någon mer som är taggad?

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | MSI RTX 4070 SUPER | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

Oerhört...startade en ny karta för att få igång muskelminnet och slipa lite på hur min main bus ska se ut

Samt spenderade 5K för ett RTX3080 bara för att kunna slå på allt ögongodis!

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Medlem

Har väntat länge på 1.0 launch! Vinterns nöje är säkrat!

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Oerhört...startade en ny karta för att få igång muskelminnet och slipa lite på hur min main bus ska se ut

Haha spenderade nyss 8K på ett 4070 Super Har dock inte spelat på två månader just för att inte trötta ut mig inför 1.0. Endast gått in och testat Lumen lite fort för att se hur det fungerade

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

Haha spenderade nyss 8K på ett 4070 Super Har dock inte spelat på två månader just för att inte trötta ut mig inför 1.0. Endast gått in och testat Lumen lite fort för att se hur det fungerade

Lumen kan vara grymt snyggt, men man kan inte ha det igång hela tiden när man bygger, i alla fall inte inte om du bygger inomhus. Det är för mycket jobb att hela tiden behöva sätta upp lampor eller "signs" som lyser inomhus.

Men när man vill finlira lite senare i spelet så kan man såklart pynta upp allting och slå på Lumen

Visa signatur

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör
Skrivet av Asssor:

Herregud ja! Ska bli gött att sätta tänderna i 1.0 på riktigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

Något otroligt, varit sugen på att dra igång en ny runda sen innan sommaren men först väntat på ett datum för 1.0 och nu sitter man som ett barn som väntar på julafton.

kollat lite youtube klipp inför lanseringen och man inser ju verkligen vilken amatör man är i spelet trots hundratals timmar spenderade där

Permalänk
Medlem

Nu är 1.0 äntligen släppt!!! Nerladdning pågår! Hype!

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk
Medlem

Åh det är så skönt att vara igång igen. Nästan som ett nytt spel med ändringarna de gjort.

Permalänk
Medlem

Så sugen på att börja på en ny playthrough i 1.0!

Hur ser mod supporten ut, vill minnas att jag hörde att det kunde bli problem med det?
Hade gärna kört med bättre tåg, större backpack och alla alterantive recept, då man redan plockat de en gång

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Officiell jultomte

Blivit väldigt taggad på detta nu. Spelade sist för över ett halvår sen så ska bli väldigt kul att se hur 1.0 känns.

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | BakClockers | Stryktipset

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av FX9:

Skrivet av Asssor:

Haha det är skönt att höra att man inte är ensam... 😂👍
Köpte en helt ny dator med custom-loop och 3080 för att främst spela Satisfactory!

Vad heter alla gubbz ? Tänkte om man skall spela ihop eller bara diskutera lite.
Det är ju plattformsoberoende, men själv kör jag på Steam...

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purrfected:

Hur ser mod supporten ut, vill minnas att jag hörde att det kunde bli problem med det?
Hade gärna kört med bättre tåg, större backpack och alla alterantive recept, då man redan plockat de en gång

Jag har aldrig kört med mods, men de sa att man ska ta bort alla mods innan man startar 1.0.
Vad menar du med bättre tåg? Och om du låser upp alla alternativa recept så går du ju miste om den nya re-roll funktionen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purrfected:

Det borde finnas ett alternativ att låsa upp alla recept i de avancerade inställningarna när man startar ett nytt spel. Det fanns det tidigare i alla fall, jag har inte kollat om det fortfarande finns kvar i 1.0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Det borde finnas ett alternativ att låsa upp alla recept i de avancerade inställningarna när man startar ett nytt spel. Det fanns det tidigare i alla fall, jag har inte kollat om det fortfarande finns kvar i 1.0.

Men tror inte man får achievements då, vilket iofs inte alla bryr sig om

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ppr74:

Jag har aldrig kört med mods, men de sa att man ska ta bort alla mods innan man startar 1.0.
Vad menar du med bättre tåg? Och om du låser upp alla alternativa recept så går du ju miste om den nya re-roll funktionen

SMART var något jag körde med konstant tidigare, testat lite utan när zooping (hette det så?) introducerades, men SMART är ändå skönt som tusan att ha.
https://ficsit.app/mods?p=0

Testade även köra med jag tror det var Satisfactory Plus en gång, gav möjlighet att odla saker, andra energikällor mm. Det var väldigt kul faktiskt.

Det fanns ett mod som gjorde om tåg och drönare, så man hade olika nivåer av dom, tror det kan ha varit denna:
https://ficsit.app/mod/CheapTrains
Väldigt kul att få de tidigare, men ändå inte ha dom helt op, utan behöva uppgradera dom med tiden.
Hade hoppats på ett mod som förbättreade signalsystemet, så man tex kan ha alternativa vägar för tåg som inte behöver stanna på en specifik station, istället för att tåget ska stå och vänta på att ett tåg som står på den stationen blir klar.

Skrivet av perost:

Oh ska kika det! Tack!

Kanske blir att man testar de nya re-roll systemet med, men när man är lite äldre och inte har 8h per dag att gamea längre så lägger jag nästan hellre tiden på att bygga fabriker som de ska vara från början

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Funktionen för 90 graders transportband kommer spara sååå mycket tid för min del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ppr74:

Funktionen för 90 graders transportband kommer spara sååå mycket tid för min del.

Bättre än skivat bröd!!!

Visa signatur

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av ppr74:

Verkligen ! Allt blir så tidy och fint juh 😊👏🏼

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Är detta ett spel för mig? Tyckte om factorio litegrann, men utan monster. Jag spelar bara på Steam deck.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minzert:

Är detta ett spel för mig? Tyckte om factorio litegrann, men utan monster. Jag spelar bara på Steam deck.

Dom har inte officiellt steam deck stöd än. Så styrningen lär bli lite knackig.

Spelet är grymt bra men bör åtnjutas med tangentbord och mus, samt stor skärm

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Minzert:

Nope.
Jag har nästan bara spelat på steamdeck senaste 2 åren.
Satisfactory är en solklar favorit som spel för mig.

Men inte på steamdecken. Har försökt vid två tillfällen och gicit upp efter några minuter.

Det är hackigt, kontrollerstöd saknas, menyer är inte anpassat för det här heller.

Det här är en sur upplevelse på steamdecken vill jag påstå.

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Nope.
Jag har nästan bara spelat på steamdeck senaste 2 åren.
Satisfactory är en solklar favorit som spel för mig.

Men inte på steamdecken. Har försökt vid två tillfällen och gicit upp efter några minuter.

Det är hackigt, kontrollerstöd saknas, menyer är inte anpassat för det här heller.

Det här är en sur upplevelse på steamdecken vill jag påstå.

Däremot har cofee stain studios sagt att dom jobbar på att få det lite mer spelbart på steam deck vilket bådar gott

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av FX9:

Däremot har cofee stain studios sagt att dom jobbar på att få det lite mer spelbart på steam deck vilket bådar gott

Aaaallright! Nice!
Det ska helt klart testas igen när det kommer!

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Aaaallright! Nice!
Det ska helt klart testas igen när det kommer!

Hittade videon

https://www.youtube.com/watch?v=ftspJ6kCIVo

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Redan 40 timmar in!

Funkar klockrent, multiplayer, bra grafik, ljudet är bättre och kul att endgame storyn har ett slut!
T6 är klart! Dags för T7 ikväll

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör
Skrivet av FX9:

Åh ja! Flyter ju fine, men bättre stöd för kontrollerna är ju verkligen ett måste.

Permalänk
Medlem

Är sjukt roligt, men tycker inte det borde ta 12GB+ för vad det är. Kanske mer kompression i framtiden kan minska storleken en smula.

Edit: Installerade just 1.0 om det och nu tar det 11.36 så det är ju en början i alla fall.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

Är det nån annan som har problem med att ADA's dialoger kapas av innan de är klara i windows 10/11? händer inte i linux (debian trixie)

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.