Permalänk
Medlem

8 timmar spelat och 19 achievements av 44. Det är väldigt likt det där andra spelet som Joshua i "Lets GameItOUT" kanalen på youtube spelade förr.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

8 timmar spelat och 19 achievements av 44. Det är väldigt likt det där andra spelet som Joshua i "Lets GameItOUT" kanalen på youtube spelade förr.

Vilket?

För han har massa Satisfactory-videos.

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Medlem

Känner mig som en idiot. Hur länge har Quick Switch funnits i spelet?!

Dvs. trycka E för att byta mellan Mk1-2-3... när man bygger ett transportband t.ex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ppr74:

Känner mig som en idiot. Hur länge har Quick Switch funnits i spelet?!

Dvs. trycka E för att byta mellan Mk1-2-3... när man bygger ett transportband t.ex.

E och R = grymt bra att lära sig använda, då kan man bli väldigt snabb att bygga manuellt

R byter build mode. T.ex. om du använder bälten så blir bältena raka, och sånt. om du bygger foundation och trycker R så växlar den mellan zoop, normal och...nån sista som jag inte kommer ihåg.

Testa även hålla in E så får du ytterligare en uppenbarelse

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Börjat om nu i 1.0 efter minst ett år "paus".
Spagetti....

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Börjat om nu i 1.0 efter minst ett år "paus".
Spagetti....

It is the way!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

It is the way!

Igår producerade jag ihop en massa skräp för att bygga typ 6-8 kolkraftverk för att göra det lite snyggare.. Tog nog inte mer än ett par minuter så såg det skit ut. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Igår producerade jag ihop en massa skräp för att bygga typ 6-8 kolkraftverk för att göra det lite snyggare.. Tog nog inte mer än ett par minuter så såg det skit ut. :/

Ett av mina kolställen:

Har sen bilden togs lagt till ytterligare några för total 30 stycken

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Ett av mina kolställen:<Uppladdad bildlänk>

Har sen bilden togs lagt till ytterligare några för total 30 stycken

Så ser inte min ut, låång ifrån. Om jag kommer ihåg kan jag ta en bild senare i eftermiddag för att visa upp hemskheten jag slängde upp igår

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Så ser inte min ut, låång ifrån. Om jag kommer ihåg kan jag ta en bild senare i eftermiddag för att visa upp hemskheten jag slängde upp igår

Haha, gör det

Även om nått inte ser perfekt ut så kan man alltid ta inspiration från nån liten detalj

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Haha, gör det

Även om nått inte ser perfekt ut så kan man alltid ta inspiration från nån liten detalj

Mitt mål var som din bild, fast på 2 våningar, blev inte alls snyggt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Haha, gör det

Gamla som bara slängdes upp för el tidigare

Nya "organiserade"

Permalänk
Medlem

Kul att se alla olika byggen!

Permalänk
Medlem

Nu har jag iaf fått ihop en hypertube till mina kolkraftverk så jag inte behöver spendera en kvart att klättra upp för en berg för att ta mig dit

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Nu har jag iaf fått ihop en hypertube till mina kolkraftverk så jag inte behöver spendera en kvart att klättra upp för en berg för att ta mig dit

Hahaha, visst är det skönt?!

Jag tog tag i det där och gjorde hypertube till mitt aluminium ställe...tog för lång tid att springa

Men man slipper iaf springa tillbaka till basen stup i kvarten för att hämta nya material, tack vara nya metoden med storage som man kan plocka ut ur på distans!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Hahaha, visst är det skönt?!

Jag tog tag i det där och gjorde hypertube till mitt aluminium ställe...tog för lång tid att springa

Men man slipper iaf springa tillbaka till basen stup i kvarten för att hämta nya material, tack vara nya metoden med storage som man kan plocka ut ur på distans!

Jo, men det tog mig "bara" 4 timmar att göra allt för att få till typ 300 tubes att nå bort "dit".
Håller just nu på att försöka designa om mitt iron-hak, 3 miner som ska fylla lite storage i botten, tanken kanske att få upp 2 eller 3 elevators för att producera annat högre upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Jo, men det tog mig "bara" 4 timmar att göra allt för att få till typ 300 tubes att nå bort "dit".
Håller just nu på att försöka designa om mitt iron-hak, 3 miner som ska fylla lite storage i botten, tanken kanske att få upp 2 eller 3 elevators för att producera annat högre upp.

Man kan ha alla de bästa intentionerna, men till slut blir det oftast bara spaghetti av det ändå

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Man kan ha alla de bästa intentionerna, men till slut blir det oftast bara spaghetti av det ändå

Mitt nya organiserade järn-hak, redan spagetti med låg produktion.. kommer nog behöva bygga om den.. igen

Permalänk
Medlem

Har lite mer än 50h i 1.0 nu och jag totalälskar det. Har verkligen svårt att hitta något direkt dåligt med spelet, helt klart GOTY för mig

Det enda jag kan komma på som jag skulle vilja få in i spelet är att kunna stänga av dag/natt-cykel. Vet att det finns mods för det, men pallar inte.

Just nu pågår projekt med att automatisera Heavy Modular Frames. Från denna fabrik kommer jag få ut 6 p/m, vilket inte är helt fyskam.

Lilla fabriken till vänster i bild är en skruvfabrik som tillverkar de 720 p/m skruvarna som behövs. Till höger så tillverkas Modular Frames och själva HMF:en. Steel Pipes och Encased Industrial Beams får jag in från andra fabriker jag byggt

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | MSI RTX 4070 SUPER | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

Det enda jag kan komma på som jag skulle vilja få in i spelet är att kunna stänga av dag/natt-cykel. Vet att det finns mods för det, men pallar inte.

Ja, jag spelade nyligen Raft och blev van vid att sova för att hoppa över natten, så jag blev lite besviken när jag upptäckte att sängen i HUB:en inte fyller någon funktion.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Ja, jag spelade nyligen Raft och blev van vid att sova för att hoppa över natten, så jag blev lite besviken när jag upptäckte att sängen i HUB:en inte fyller någon funktion.

Problemet med Satisfactory är att dag/natt-cykel inte har någon funktion. Hade exempelvis solceller funnits så hade jag i alla fall sett ett syfte med det

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | MSI RTX 4070 SUPER | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Tänkte designa om basen hemma i eftermiddag, brukar ni kör typ en "main bus" från miners till t.ex. storage container?
Kör ni t.ex. en egen transportband från varje transportband till samma container och sedan kör lift ner/upp till den för att sedan merge-a ihop inloppet?

Permalänk
Medlem

Jag försöker transportera så färdiga produkter som möjligt, och använda resurserna nära noderna i "mindre" fabriker.
Dimensional storage är det bästa sen skivat bröd, tillsammans med blueprints för lastbalansering (t.ex 3 in 4 ut)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tangentbord:

Jag försöker transportera så färdiga produkter som möjligt, och använda resurserna nära noderna i "mindre" fabriker.
Dimensional storage är det bästa sen skivat bröd, tillsammans med blueprints för lastbalansering (t.ex 3 in 4 ut)

Dimensional storage.
Vad tvungen att googla detta. Känns som den ligger lite långt bort för mig, har knappt kört MAM mer än några enstaka grejer

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Dimensional storage.
Vad tvungen att googla detta. Känns som den ligger lite långt bort för mig, har knappt kört MAM mer än några enstaka grejer

Det enda man egentligen behöver göra för att låsa upp den är att hitta en SAM-nod och få tag på nån stack med Steel Pipes (kan tillverkas utan stål med alt-recept). Så den går att låsa upp väldigt tidigt om man utforskar lite, och är väldigt trevlig att ha så man slipper springa fram och tillbaka och hämta byggmaterial hela tiden.

I samma träd finns även Production Amplifier som är väldigt bra att låsa upp tidigt för att göra det bästa av alla sniglar och monsterloot man hittar.

Själv har jag fokuserat rätt mycket på utforskning i början och har gjort klart Tier 4 och ~90% av MAM trots att jag inte ens börjat producera stål än, och jag har även över 3000 MW i elnätet varav bara ungefär en tredjedel är från kol och biomassa. Spoiler för den som vill veta hur:

Det går att låsa upp Geothermal Generator tidigt med saker från kraschsiter, och en bit öster om Grassy Fields finns tre pure gejsrar för totalt 1200 MW. En Alien Power Augmenter på det som också går att låsa upp tidigt ger sen ytterligare 500MW + 10% på allt.

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Det enda man egentligen behöver göra för att låsa upp den är att hitta en SAM-nod och få tag på nån stack med Steel Pipes (kan tillverkas utan stål med alt-recept). Så den går att låsa upp väldigt tidigt om man utforskar lite, och är väldigt trevlig att ha så man slipper springa fram och tillbaka och hämta byggmaterial hela tiden.

I samma träd finns även Production Amplifier som är väldigt bra att låsa upp tidigt för att göra det bästa av alla sniglar och monsterloot man hittar.

Själv har jag fokuserat rätt mycket på utforskning i början och har gjort klart Tier 4 och ~90% av MAM trots att jag inte ens börjat producera stål än, och jag har även över 3000 MW i elnätet varav bara ungefär en tredjedel är från kol och biomassa. Spoiler för den som vill veta hur:

Det går att låsa upp Geothermal Generator tidigt med saker från kraschsiter, och en bit öster om Grassy Fields finns tre pure gejsrar för totalt 1200 MW. En Alien Power Augmenter på det som också går att låsa upp tidigt ger sen ytterligare 500MW + 10% på allt.

Dold text

BEhöver hitta en sam fluctuator för att få till det. vad nu det är och finns

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

BEhöver hitta en sam fluctuator för att få till det. vad nu det är och finns

SAM är hela grunden till Alien Technology-trädet i MAM. Det gäller bara att hitta en SAM-nod först, men utforskar man så lär man stöta på en förr eller senare. SAM har funnits i spelet länge, men det är först i 1.0 som det faktiskt används till något.

Permalänk
Medlem

Titta vad jag hittade..

Skulle dock kanske tagit med mig något att leka gruvdrift med

Permalänk
Medlem

Dag 2 av HMF-bygget. Dragit tågspår till fabriker som ordnar Steel Pipes och EIBs samt lekt runt med exteriören. Börjar ta sig nu och snart är den skiten automatiserad

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tydligen är "girafferna" en hoppborgssimulator