Permalänk
Medlem
Skrivet av Purrfected:

Saknar verkligen SMART modden, bara QoL.
Men går ju de här med

Redan sugen på att starta om igen och göra rätt från början, men risken är väl att man gör samma sak som denna gången.
"Bara en quick fix, löser det senare"

https://i.imgur.com/RVjQ94e.jpeg

Hahaha, tvivlar på att du behöver sådär många pipes, så länge du fyller dom med max vatten och inte bara använder 1 water extractor per pipe

Ok, med 300 water/min pipes så behöver man rätt många...

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Hahaha, tvivlar på att du behöver sådär många pipes, så länge du fyller dom med max vatten och inte bara använder 1 water extractor per pipe

Ok, med 300 water/min pipes så behöver man rätt många...

Haha japp Brukar alltid överklocka strömproduktionen då den inte förlorar något på det, så 113 water/min för varje generator där uppe
Skulle nog kunna optimera lite dock, då jag drog första halvan när jag precis fick kol, la till andra halvan igår. Så skulle nog kunna ta bort 2 rör på varje sida iaf, kanske dra lite snyggare, men ja kommer tillbaka och fixar det, lovar!
Överklockar ibland water extractors med, om de blir ont om plats. Här kör jag 8 st till första delen som är överklockade, med 2 eller 3, blev osäker, de sista kör på 13 st som inte är överklockade ^^
Edit: Det är även mk2 pipes i andra delen som byggdes igår. 3 st, 2 fulla och en på 360 water/min. Den splittar dock där uppe då jag behövde 191 extra från de 600 som de andra gav på vardera sida, blev även 35 över från de 600, så gick lite plus med.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purrfected:

Haha japp Brukar alltid överklocka strömproduktionen då den inte förlorar något på det, så 113 water/min för varje generator där uppe
Skulle nog kunna optimera lite dock, då jag drog första halvan när jag precis fick kol, la till andra halvan igår. Så skulle nog kunna ta bort 2 rör på varje sida iaf, kanske dra lite snyggare, men ja kommer tillbaka och fixar det, lovar!
Överklockar ibland water extractors med, om de blir ont om plats. Här kör jag 8 st till första delen som är överklockade, med 2 eller 3, blev osäker, de sista kör på 13 st som inte är överklockade ^^
Edit: Det är även mk2 pipes i andra delen som byggdes igår. 3 st, 2 fulla och en på 360 water/min. Den splittar dock där uppe då jag behövde 191 extra från de 600 som de andra gav på vardera sida, blev även 35 över från de 600, så gick lite plus med.

Math is nice!

Jag brukar dra mina kolkraftverk längs kusten, det är enklare att dra bälten till kusten än att dra allt vatten, så då har man ju vatten på plats redan

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Math is nice!

Jag brukar dra mina kolkraftverk längs kusten, det är enklare att dra bälten till kusten än att dra allt vatten, så då har man ju vatten på plats redan
<Uppladdad bildlänk>

Haha eller hur! Särskilt när man börjar med Pure versionerna av metallerna ...

Ah det är nice, tanken var nog även med detta kolkraftverket att det skulle vara tillfälligt, har klarat spelet i early access, men ville uppleva de nya voice linesen, så tänkte halvfort spela mig igenom det igen.
Visade sig att det fanns en anledning att ja hade 400h i early access... xD

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purrfected:

Haha eller hur! Särskilt när man börjar med Pure versionerna av metallerna ...

Ah det är nice, tanken var nog även med detta kolkraftverket att det skulle vara tillfälligt, har klarat spelet i early access, men ville uppleva de nya voice linesen, så tänkte halvfort spela mig igenom det igen.
Visade sig att det fanns en anledning att ja hade 400h i early access... xD

Orkar inte hålla på med Pure...oftast ändå bara iron och copper och dom har man ändå så stora mängder av.

Iofs tror jag att jag börjat köra med vatten-versionen av Concrete...lite färre såna ore deposits så tyckte det var värt det.

Min vända där jag "klarade" Early access tog väl nästan 300 timmar...men har nog kring 400 timmar totalt.
Min vända för att klara spelet i 1.0 tog väl ca 80 timmar (för att få klart sista fasen) - så visst hade man lärt sig lite av 300 timmar EA

Kul att leka med blueprints och bara snygga till saker också - kanske blir att hålla på med sånt tills Factorio släpps på måndag.

Samt kanske skulle ta de sista achievments...har redan köpt den där nöten för 1000 tickets så står bara och samlar fler tickets just nu.

Visa signatur