Corsair släpper uppdaterade varianter av tangentborden K70 RGB och Strafe RGB

Permalänk
Melding Plague

Corsair släpper uppdaterade varianter av tangentborden K70 RGB och Strafe RGB

Amerikanska Corsair uppdaterar nu tangentborden K70 RGB och Strafe RGB och adderar ändelsen "Mk.2". Bland nyheterna återfinns flera Cherry MX-brytare och stöd för mjukvaran ICUE.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kändes inte helt oväntat med tanke på prisdroppet på de nuvarande modellerna.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem

När ska svarta brytare få lite kärlek?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Åbäke: R7 3700X | ASUS X470 Strix-F | EVGA GTX 1080 FTW | 32GB RAM | Custom Loop
HTPC: i7 7700K Delid | Noctua NH-U9B SE2 | MSI Z270M Mortar | GTX 1660 Super | 16GB RAM |
Konsoler: Xbox One X | Xbox 360 | Xbox | PS4 | PS3 | PS2 | Wii

Permalänk
Medlem
Skrivet av makarickiri:

När ska svarta brytare få lite kärlek?

Skickades från m.sweclockers.com

När folk börjar vilja ha dem? Röda är väl where it's at tillsammans med de bruna.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av makarickiri:

När ska svarta brytare få lite kärlek?

Skickades från m.sweclockers.com

Det finns en hel del tangentbord med MX Black, dock kanske inte från just Corsair kanske.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Sitter på ett saitek eclipse röd med rubber dome och har gjort det så länge jag kan minnas. Testade ett k70 lux röd switch en stund men fastna inte. Switchar utan någon feedback är jobbiga speciellt om du råkar trycka på 2 knappar då båda kommer tryckas ned men sitter du med rubber dome stannar oftast den extra knappen du tryckte på och aktiveras ej.

Finns det överhuvudtaget någon switch på marknaden där du kan råka trycka på 2 knappar där bara den du tänkte trycka ner oftast aktiveras själv?
Över det så låter alla mekaniska tangetbord mycket mer än rubberdome, har testat silent i butik och det är så nära man kan komma antar jag.

Varför finns inte silent switch med någon form av tactile feedback där knappen stannar halvvägs och först efter du trycker under där så aktiveras den?

Kommer nog bli o testa Strafe versionen av denna ändå speciellt då Funktions knapparna har större avstånd från sifferknapparna. Detaljer gör skillnad.

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChaosClocker:

Sitter på ett saitek eclipse röd med rubber dome och har gjort det så länge jag kan minnas. Testade ett k70 lux röd switch en stund men fastna inte. Switchar utan någon feedback är jobbiga speciellt om du råkar trycka på 2 knappar då båda kommer tryckas ned men sitter du med rubber dome stannar oftast den extra knappen du tryckte på och aktiveras ej.

Finns det överhuvudtaget någon switch på marknaden där du kan råka trycka på 2 knappar där bara den du tänkte trycka ner oftast aktiveras själv?
Över det så låter alla mekaniska tangetbord mycket mer än rubberdome, har testat silent i butik och det är så nära man kan komma antar jag.

Varför finns inte silent switch med någon form av tactile feedback där knappen stannar halvvägs och först efter du trycker under där så aktiveras den?

Kommer nog bli o testa Strafe versionen av denna ändå speciellt då Funktions knapparna har större avstånd från sifferknapparna. Detaljer gör skillnad.

Taktila switchar är något för dig låter det som. Det finns tysta switchar med taktil feedback, dock bara vad man kallar för exotiska brytare och då lär du byta dem själv, vilket inte är något för alla.

Men annars är det vanesak också, förut när jag köpte mitt första mekaniska tangentbord var det feltryck deluxe för min del.. Nu är jag dock van och jag sitter till och med lättare switchar och har ändå en träffsäkerhet som totalt utklassar den jag i början med mitt första.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk

Jag satt och var nära på att beställa ett k70 i förrgår men ångrade mig för att vänta tills nästa månad... Jäkla tur det
Då blir det att kirra ett mk2 nästa månad!

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Testpilot

Tycker prislappen är väldigt premium, även för att vara Corsair. K95 Platinum känns betydligt mer prisvärt för mellan 18-2000kr i mitt tycke.

Köpte mitt K63 Wireless för ca. 1000kr när Corsair hade 15% off på Inet nyligen. Känns inte värt det alls att byta bort trådlösheten mot RGB och en prislapp på nästan dubbla... Förstår faktiskt inte alls prissättningen.

Å andra sidan tycker jag mekaniska överlag är väldigt dyra, gav nästan 1700kr för mitt Blackwidow:TE när det kom, men sedan så gav jag 7-800kr för mitt Ornata på rea (mecha-membrane). I ärlighetens namn så tycker jag känslan i Ornata är bättre än både BW:TE och K63 Wireless (gröna razer respektive röda cherry).

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Väntar fortfarande på ett tenkeyless (K65/K63) med Silent-brytare. Svårt att gå tillbaka till vanliga brytare efter att ha kört Silent några år.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk

Ett riktigt bra tangentbord blir ännu bättre alltså. Blir sugen att att byta till ett med Silent brytare (sitter på bruna i dag), men prislappen tar emot lite. Speciellt när man redan har ett som fungerar fint.

Visa signatur

Asus Rampage V Extreme U3.1 | Intel I7 5960x w. Corsair H110i GTX | Corsair Vengeance LPX 32gb 2666 Mhz | Asus GeForce GTX 1080 TI OC | Samsung 850 Pro + WD lagring | Corsair RM850x i ett Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem

Så vad är det för skillnad jämfört med föregångaren?

Permalänk
Medlem

några mediaknappar och att corsair loggan är upplyst..

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Inaktiv

Hade ju varit ett ypperligt tillfälle att fixa till bottenraden så att tangenterna på den hade varit av "standardstorlek". Tyvärr envisas ju de med "sin" standard på dito.

Ser även ut att fortfarande vara tunna UV-behandlade ABS-tangenter.

I den prisklassen finns det ju ett par goda konkurrenter med både avsevärt bättre (subjektivt) tangenter och som har standardstorlekar på tangenterna på bottenraden (vilket underlättar om man vill byta tangenter till eftermarknads dito).

Ang. t.ex. "Svart" vs "Rött": så är det lite av moment 22, eftersom (de stora) tillverkarna i stort sett bara tillhandahåller tre olika brytare; röd, brun och blå (eller sin egen färg på dito), så säljer ju inte de andra typerna så bra, och därmed "finns ingen efterfrågan" (som avspeglas i försäljningen).

Å andra sidan: man kan förstå att "de stora" inte vill tillverka/lagerhålla 20-talet* varianter av varje tangentbordsmodell så att var och en kan få precis det tangentbord som man vill ha... som t.ex. Varmilo gör...

Själv är bäste dräng: Bygg eget för bäst (subjektivt) kvalitet

*) För att ta en slumpmässig men hyfsat rimlig siffra, jag kan säkert plocka ihop mer än 50 varianter med de olika sorters brytare som tillverkas idag, och då har vi inte ens börjat röra i grytan med 3e-parts tangenter/hattar/keycaps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hund:

Det finns en hel del tangentbord med MX Black, dock kanske inte från just Corsair kanske.

Finns tydligen bara i ANSI layout: https://www.corsair.com/us/en/Color/Keyboard-Model/Key-Switch...

Fick importera mina tangentbord med Black från USA (inte corsair).

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Någon info på när dom kommer ut?