Corsair släpper uppdaterade varianter av tangentborden K70 RGB och Strafe RGB

Permalänk
Cylon

Corsair släpper uppdaterade varianter av tangentborden K70 RGB och Strafe RGB

Amerikanska Corsair uppdaterar nu tangentborden K70 RGB och Strafe RGB och adderar ändelsen "Mk.2". Bland nyheterna återfinns flera Cherry MX-brytare och stöd för mjukvaran ICUE.

Läs hela artikeln här

Permalänk
Medlem

Kändes inte helt oväntat med tanke på prisdroppet på de nuvarande modellerna.

Permalänk
Medlem

När ska svarta brytare få lite kärlek?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av makarickiri:

När folk börjar vilja ha dem? Röda är väl where it's at tillsammans med de bruna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av makarickiri:

Det finns en hel del tangentbord med MX Black, dock kanske inte från just Corsair kanske.

Permalänk
Medlem

Sitter på ett saitek eclipse röd med rubber dome och har gjort det så länge jag kan minnas. Testade ett k70 lux röd switch en stund men fastna inte. Switchar utan någon feedback är jobbiga speciellt om du råkar trycka på 2 knappar då båda kommer tryckas ned men sitter du med rubber dome stannar oftast den extra knappen du tryckte på och aktiveras ej.

Finns det överhuvudtaget någon switch på marknaden där du kan råka trycka på 2 knappar där bara den du tänkte trycka ner oftast aktiveras själv?
Över det så låter alla mekaniska tangetbord mycket mer än rubberdome, har testat silent i butik och det är så nära man kan komma antar jag.

Varför finns inte silent switch med någon form av tactile feedback där knappen stannar halvvägs och först efter du trycker under där så aktiveras den?

Kommer nog bli o testa Strafe versionen av denna ändå speciellt då Funktions knapparna har större avstånd från sifferknapparna. Detaljer gör skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChaosClocker:

Sitter på ett saitek eclipse röd med rubber dome och har gjort det så länge jag kan minnas. Testade ett k70 lux röd switch en stund men fastna inte. Switchar utan någon feedback är jobbiga speciellt om du råkar trycka på 2 knappar då båda kommer tryckas ned men sitter du med rubber dome stannar oftast den extra knappen du tryckte på och aktiveras ej.

Finns det överhuvudtaget någon switch på marknaden där du kan råka trycka på 2 knappar där bara den du tänkte trycka ner oftast aktiveras själv?
Över det så låter alla mekaniska tangetbord mycket mer än rubberdome, har testat silent i butik och det är så nära man kan komma antar jag.

Varför finns inte silent switch med någon form av tactile feedback där knappen stannar halvvägs och först efter du trycker under där så aktiveras den?

Kommer nog bli o testa Strafe versionen av denna ändå speciellt då Funktions knapparna har större avstånd från sifferknapparna. Detaljer gör skillnad.

Taktila switchar är något för dig låter det som. Det finns tysta switchar med taktil feedback, dock bara vad man kallar för exotiska brytare och då lär du byta dem själv, vilket inte är något för alla.

Men annars är det vanesak också, förut när jag köpte mitt första mekaniska tangentbord var det feltryck deluxe för min del.. Nu är jag dock van och jag sitter till och med lättare switchar och har ändå en träffsäkerhet som totalt utklassar den jag i början med mitt första.

Permalänk
Medlem

Jag satt och var nära på att beställa ett k70 i förrgår men ångrade mig för att vänta tills nästa månad... Jäkla tur det
Då blir det att kirra ett mk2 nästa månad!

Permalänk
Testpilot

Tycker prislappen är väldigt premium, även för att vara Corsair. K95 Platinum känns betydligt mer prisvärt för mellan 18-2000kr i mitt tycke.

Köpte mitt K63 Wireless för ca. 1000kr när Corsair hade 15% off på Inet nyligen. Känns inte värt det alls att byta bort trådlösheten mot RGB och en prislapp på nästan dubbla... Förstår faktiskt inte alls prissättningen.

Å andra sidan tycker jag mekaniska överlag är väldigt dyra, gav nästan 1700kr för mitt Blackwidow:TE när det kom, men sedan så gav jag 7-800kr för mitt Ornata på rea (mecha-membrane). I ärlighetens namn så tycker jag känslan i Ornata är bättre än både BW:TE och K63 Wireless (gröna razer respektive röda cherry).

Permalänk
Medlem

Väntar fortfarande på ett tenkeyless (K65/K63) med Silent-brytare. Svårt att gå tillbaka till vanliga brytare efter att ha kört Silent några år.

Permalänk
Medlem

Ett riktigt bra tangentbord blir ännu bättre alltså. Blir sugen att att byta till ett med Silent brytare (sitter på bruna i dag), men prislappen tar emot lite. Speciellt när man redan har ett som fungerar fint.

Permalänk
Medlem

Så vad är det för skillnad jämfört med föregångaren?

Permalänk
Medlem

några mediaknappar och att corsair loggan är upplyst..

Permalänk
Hedersmedlem

Hade ju varit ett ypperligt tillfälle att fixa till bottenraden så att tangenterna på den hade varit av "standardstorlek". Tyvärr envisas ju de med "sin" standard på dito.

Ser även ut att fortfarande vara tunna UV-behandlade ABS-tangenter.

I den prisklassen finns det ju ett par goda konkurrenter med både avsevärt bättre (subjektivt) tangenter och som har standardstorlekar på tangenterna på bottenraden (vilket underlättar om man vill byta tangenter till eftermarknads dito).

Ang. t.ex. "Svart" vs "Rött": så är det lite av moment 22, eftersom (de stora) tillverkarna i stort sett bara tillhandahåller tre olika brytare; röd, brun och blå (eller sin egen färg på dito), så säljer ju inte de andra typerna så bra, och därmed "finns ingen efterfrågan" (som avspeglas i försäljningen).

Å andra sidan: man kan förstå att "de stora" inte vill tillverka/lagerhålla 20-talet* varianter av varje tangentbordsmodell så att var och en kan få precis det tangentbord som man vill ha... som t.ex. Varmilo gör...

Själv är bäste dräng: Bygg eget för bäst (subjektivt) kvalitet

*) För att ta en slumpmässig men hyfsat rimlig siffra, jag kan säkert plocka ihop mer än 50 varianter med de olika sorters brytare som tillverkas idag, och då har vi inte ens börjat röra i grytan med 3e-parts tangenter/hattar/keycaps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hund:

Det finns en hel del tangentbord med MX Black, dock kanske inte från just Corsair kanske.

Finns tydligen bara i ANSI layout: https://www.corsair.com/us/en/Color/Keyboard-Model/Key-Switch...

Fick importera mina tangentbord med Black från USA (inte corsair).

Permalänk
Medlem

Någon info på när dom kommer ut?