Permalänk
Medlem

GlassClockers

Sommaren hör glassen till vilken glass är du?

Finns många glassar så här års, vissa är mer populära vissa är mindre populära.

En del favoriter försvinner och andra kommer till.

Är det någon favorit du saknar eller har du fått en ny bästa vän?

En favorit som kommit tillbaka för mig är GB Tip Top så underbar god en het dag...

Denna tråd handlar om allt som har med glass att göra. Gör du egen kom gärna med egna recept.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Önskar att GB kunde släppa Strawberry White i förpackning a'la 6st eller liknande. Varit min favorit i många år nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Hittade sommarens bästa erbjudande härom dagen, 1 daim strut för 25 eller 3 för 30 kr

Visa signatur

Citera för svar :)

Intel 3770k / Msi Mpower / 980 TI / 16gb 1600mhz Corsair Vengeance / H100i / Silverstone Strider 1000w Gold / Samsung 830 128gb / Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Gbs paketglass med krossad choklad är grym om jag inte gör egen:)

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Glass? Vem har råd med det idag?

Nej men jag saknar Magnum Double eller vad den hette.. Den där ultrasliskiga med sjutton lager choklad/kolasås, that's my kind of icecream right there

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem

Jag är en sucker för Otto glassen men den är dyr! Något som jag dock tycker är gott är att göra våfflor och sedan ta en kula glass till det, fullständigt fantastiskt gott! Gillar även att strö över havegryn eller jordnötter på min glass.

Permalänk
Medlem

Piggelin och nogger

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Avstängd

6 pack magnum från Ica.
Köpa 4 pack så man har 24 st magnum.
Bara att plocka regelbundet från frysen när man är sugen.

Permalänk
Medlem

Jag saknar Magnum White (tror inte den finns atm va?). Jag brukar oftast ta Strawberry White nu för tiden men vill gärna ha vaniljglass istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thumbii:

Glass? Vem har råd med det idag?

Nej men jag saknar Magnum Double eller vad den hette.. Den där ultrasliskiga med sjutton lager choklad/kolasås, that's my kind of icecream right there

Köp i paket kanske? Några kronor per glass.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsgren:

Jag saknar Magnum White (tror inte den finns atm va?). Jag brukar oftast ta Strawberry White nu för tiden men vill gärna ha vaniljglass istället.

Magnum White finns allt här i Finland och jag bara älskar den. (Åtminstone mini i blandad 10-pack)

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Skrivet av Thumbii:

Nej men jag saknar Magnum Double eller vad den hette.. Den där ultrasliskiga med sjutton lager choklad/kolasås, that's my kind of icecream right there

saknar också denna...

Visa signatur

|CPU| AMD Ryzen 7 5800X3D|GPU| PowerColor Radeon RX 7800 XT Hellhound| MoBo| MSI X370 XPOWER GAMING TITANIUM |RAM| - G.SKILL Trident Z 3600Mhz 32GB|CPU kylare| Noctua NH-U12A|PSU | EVGA Supernova 1300W G2 |Chassi| Fractal Design Define R4 | Airsoftare norr om Västerås! :D

Permalänk
Medlem

Mamma köpte någon äppel/kanel glass av sia tror jag. Hursomhelst var den god. Krossat choklad går också alltid hem

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk

Mina favoriter är:

1. Daim Struten
2. Magnum Almond
3. Triumph Apelsin/Chocklad/Banan Kombo med choklad sås på.
4. Häagen-Dazs Hazelnut Crunch
5. GB Nogger Gräddglass

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Åh, glass! Min stora last!

Åter orimliga mängder av GB:s Choice Vanilla (soja alt. ris) med chokladsås och sirap. Ibland krossar jag Digestive och strösslar över, för att inte tala om jordgubbar eller mikrovärmda bär! Eller varför inte lite nötter? Möjligheterna är oändliga med vaniljglass. <3

När jag lyxar till det köper jag Ben & Jerry's mandelbaserade Peanut Butter & Cookies. Har även börjat experimentera en del med hemmagjort. Inte lika mycket som jag egentligen vill, skyller på att frysdisken i affären är så bekväm.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Favoriten är:
Magnum Double Chocolate <3 <3 <3 Lite svår att hitta dock... Hittat på Ica och CityGross i antingen 3pack eller 6pack (minisar) men inte längre :/

Magnum Double Caramel är också ok samt Magnum Praline.

Glassen jag saknar absolut mest är GB Glace Ljus Choklad med Hasselnöt

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

De få gångerna jag äter glass blir det uteslutande en sandwich. Chockeras dock över priset varje år, i min värld kostar en sandwich 8 kronor. Sist fick jag betala hela 21 riksdaler

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Relik 📜

Just nu rullar Lejonet & Björnens Polka-glass. Den är riktigt frisk, räcker med rätt lite för att bli nöjd.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Åh, glass! Min stora last!

Åter orimliga mängder av GB:s Choice Vanilla (soja alt. ris) med chokladsås och sirap. Ibland krossar jag Digestive och strösslar över, för att inte tala om jordgubbar eller mikrovärmda bär! Eller varför inte lite nötter? Möjligheterna är oändliga med vaniljglass. <3

När jag lyxar till det köper jag Ben & Jerry's mandelbaserade Peanut Butter & Cookies. Har även börjat experimentera en del med hemmagjort. Inte lika mycket som jag egentligen vill, skyller på att frysdisken i affären är så bekväm.

Glass med krossade digestive kex är ju en klassiker, lyfter all glass

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Hedersmedlem

Boccia... om den ändå fanns kvar. :'(

Skrivet av emilakered:

Just nu rullar Lejonet & Björnens Polka-glass. Den är riktigt frisk, räcker med rätt lite för att bli nöjd.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag brukar också inbilla mig att det räcker med lite...

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Det är Tip-Top eller GB-Sandwich som gäller om man ska ha den i handen.

Till dessert blir det denna.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av RVX:

Glass med krossade digestive kex är ju en klassiker, lyfter all glass

Skickades från m.sweclockers.com

Jordnötssmör på det också! Omnomnom...

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Järnaglass

Dom flesta smakerna..
Men choklad är riktigt god...

Visa signatur

Jag dricker öl med sugrör, och litar inte på betong

Permalänk
Sötast

Käkade otippat en Calippo idag, första på typ 15 år x)
Smakade som barndom

Permalänk
Medlem

Ingenting slår en gammaldags vanilj Annars föredrar jag sorbé, smakar så mycket fräschare utan alla mejeriprodukter

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Avstängd

88'an och dessa sandwiches, vissa Magnumglassar är med smaskens. Ärligt så gillar jag alla glassar sålänge de ej dessa iskristaller på eller i sig, det ska vara lent och mjukt.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

För alla som saknar Magnum Double Caramel kan jag rekomendera denna, sjukt god!

https://www.triumfglass.se/vara-glassar/pinnar-strutar/farbro...

Permalänk
Medlem

THe one and only Hemglass glassbåt

Om nu den d*ävla chaffören slutade hoppa över oss lite då och då så hade dom sålt bra mycket mer