Tom Clancy's The Division 2

Permalänk
Hedersmedlem

Tom Clancy's The Division 2

Klicka här för att ladda ned den öppna betan av The Division 2

Nästan 3 år har gått sedan det svenskutvecklade Tom Clancy's The Division såg dagsljuset och nu har det äntligen blivit dags för en uppföljare!

Snabb info

Spelet utspelar sig på Washingtons gator sju månader efter sin föregångare. Ett inbördeskring har brutit ut och du skall nu vara med och återställa ordningen.

Tom Clancy's The Division 2 i Ubisofts affär
Lansering: 15:e Mars, 2019 (12:e om du köper Gold eller Ultimate edition)
Plattform: PC, PS4, XboxOne
Utvecklare: Massive Entertainment
Spelmotor: Snowdrop
Utgivare: Ubisoft

På PC så kommer spelet finnas tillgänglig att köpas i Ubisofts egna affär samt i Epic Game store. Spelet kommer inte släppas på Steam!
Epic Games Store tar efter Steam – erbjuder återköp inom 14 dagar
The Divison 2 skippar Steam – blir exklusivt för Epic Games Store och Uplay

Systemkrav

Vi ser ett stort spann mellan personer som vill spela spelet . Allt från GTX 670 eller R9 270 om man kan tänka sig att dra ner inställningarna. För personer som vill avnjuta spelet i 4k så krävs dock betydligt kraftigare doningar i form av RTX 2080ti eller ett AMD Radeon VII.

E3 2018 - spelet visas upp för första gången

Ubisoft visade under E3 upp The Division 2 med buller och brak där man bjöd på både en trailer samt att journalister fick prova på spelet.

Klicka för mer information

Gameplay demo som visades upp under Microsoft presskonferens under E3 2018

En film på Emil och Calle när de fick testa på spelet under E3 2018

Visa mer

Hands-on - Vi E3-spelar The Division 2!

Media får testa på spelet (igen) - början 2019

Under förra veckan fick dock media släppa både video och tankar när de själva fick prova på en beta version av spelet. Gustav på FZ.se var på plats hos Massive för att testa på spelet under December.

Klicka för mer information

En samling andra klipp som släpps under senaste månaden från diverse medier/Youtubes

Visa mer

Gustav på FZ testar på Tom Clancy's The Division 2 och delar med sig av sina tankar

Private BETA 7-11/2 2019

Om du förhandsbokat spelet får du en chans att testa på en private BETA under 7-10 Februari. Du kan ladda ner alla filer redan nu dock börjar testat imorgon den 7 februari 10:00 svensk tid (CET).
I sammanband med detta passar Ubisoft på att släppa en ny trailer.

För dem som inte förhandsbokat spelet så kan man skriva upp sig i en list för att eventuellt bli en av de utvalda som får testa spelet oavsett.

Klicka för mer information

En samling av filmer/streams från betan

Visa mer

Öppen BETA 1-4/3 2019

För alla som inte fick möjligheten att spela den öppna betan så finns det nu en ny chans. Det är bara att ladda ner betan över Uplay så får ni vara med på äventyret att rädda Washingtons!

Söker du agenter att spela med?

Är kompisarna upptagna eller söker du nya agenter att spela tillsammans med? oavsett vad så skall vi se till att rusta upp Sweclockers Discord med kanaler under både lansering samt under alla veta tillfällen som ges.
Planen är även att styra upp en community in game så man lättare skall kunna hitta spelare härifrån!

SweClockers önskar alla välkomna till Discord

lade till info kring öppna betan
Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk

Just nu kan det nog vara en smula svårt. I alla fall på PC.
Verkar som otroligt många, inklusive mig själv, får en stor "YOU HAVE BEEN BANNED" slängd i ansiktet så fort spelet startar upp.

Troligtvis en bugg, men ack så irriterande...

Permalänk
Medlem

@PatrickDayZ:

Köpte du via GMG? Verkar vara de som har problem.

Edit: Det var inget, folk får det genom Uplay också. Ser fram emot att komma hem...

Permalänk
Medlem
Skrivet av PatrickDayZ:

Just nu kan det nog vara en smula svårt. I alla fall på PC.
Verkar som otroligt många, inklusive mig själv, får en stor "YOU HAVE BEEN BANNED" slängd i ansiktet så fort spelet startar upp.

Troligtvis en bugg, men ack så irriterande...

Oh wow, Ubisoft lyckas alltid så bra. Hoppas problemet är löst när man kommer hem efter jobbet idag då.

Permalänk
Medlem

@dlq84: Nu har de skrivit på twitter att de vet om problemet och att de jobbar på det så förhoppningsvis är det löst tills ikväll när man kommer hem.

Visa signatur

Corsair Graphite 600T / Corsair TX 850W M / ASUS Z170 Pro Gaming / Intel Core i7 6700K / be quiet! Pure Rock / Corsair 16GB 2133Mhz VENGEANCE / MSI GTX 1080 8GB Gaming X

Permalänk
Medlem

Ska mysa lite med detta efter jobbet idag. Lyxa till med lite ostbågar och fanta tamejfan!

Ser verkligen fram emot den skarpa releasen men fortfarande Nice att testa detta. Handen på hjärtat föredrar jag att vänta...men att delta i betor osv ger ofta ngn liten kosmetisk grej som belöning och jag är en sån jävla sucker för sånt...kommer störa mig som Fan om det är ngt coolt jag går miste om...

I division 1 var det verkligen inget coolt dock, men kan ju bara bli bättre tänker jag xD. Kanske bara är en ev öppen beta som ger ngt dessutom. Men vafan, blir nog kul hur eller hur!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

har inte höga förväntingar efter första spelets buggfest vid release men ska iaf testa när jag kommer hem efter jobbet får se hur bra optimerat spelet är...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Trevligt hoppas att det fungerar tills dess att man kommer hem. Måste bara aktivera nyckeln som man fick från grafikkortet, det har man ju glömt i en veckas tid nu..

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

Spelet är inte för mig. Gillade inte första spelet heller. Har svårt med spel där man inte ens kan hoppa utan där man ska trycka på en knapp sen vänta på en animation för att hoppa över ett hinder. Känns för mycket "on rails".

Permalänk
Lego Master

Kan man bara spela betan om man förbeställer spelet? Kuuuul...

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Kan man bara spela betan om man förbeställer spelet? Kuuuul...

Nä, själv signade jag och två vänner upp mig via Uplay för ett par månader sedan, vi alla tre fick tillgång. Det gäller att hålla ögonen öppna

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Shudnawz:

Kan man bara spela betan om man förbeställer spelet? Kuuuul...

Om du förbokat, ansökt om att vara med, har en polare med betaccess som vill ge dig en av sina tre inbjudningar, fått en kod genom utlottningarna som skett senaste dagarna etc

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av PatrickDayZ:

Just nu kan det nog vara en smula svårt. I alla fall på PC.
Verkar som otroligt många, inklusive mig själv, får en stor "YOU HAVE BEEN BANNED" slängd i ansiktet så fort spelet startar upp.

Troligtvis en bugg, men ack så irriterande...

Haha *laughs in Respawn*

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

@UndaC: Är det alla typer som får 3 nycklar att ge ut? kunde inte hitta info i fall jag kommer kunna dela ut nycklar när jag har fått en nyckel själv genom AMD bundle.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk

F.ö. Så fungerar det nu.
Verkar som att dom ordnade någon form av hotfix, var en liten patch på runt 40MB att ladda ner, där efter fungerar det fin-fint.

Det lilla jag testat än så länge så:
Känns det lite för "cartoony" alldeles för bjärta färger och kontraster (Jag kanske är skadad av Division 1?). Men fick lite för mycket FarCry vibbar av det, får spela vidare och se.

Permalänk
Medlem

För er som vill testa och inte har en nyckel finns dom att köpa på ebay för noll och ingenting.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Kan man bara spela betan om man förbeställer spelet? Kuuuul...

har inte förbeställt spelet men ansökte om Privat beta och har spelat lite idag.
Är mer eller mindre som The Division fast i en ny kostym.
Får runt 58-110fps i 1080p Max settings så blir säkert ett köp då jag tyckte The Division var helt ok

Permalänk
Medlem
Skrivet av livsnjutaren:

@vinterkräksjukan: Är det alla typer som får 3 nycklar att ge ut? kunde inte hitta info i fall jag kommer kunna dela ut nycklar när jag har fått en nyckel själv genom AMD bundle.

Japp, signade upp mig tidigare och har inte förbeställt. Fick nyckel samt tre invites. Enda begränsningen är att du bara kan bjuda in folk i din vänlista, så är ni inte vänner sedan tidigare behöver ni alltså lägga till varandra först.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Verkar vara mycket hype över detta spel samtidigt som det klagas friskt över t.ex. Anthem.

Alla gameplay videor jag sett av Division 2 verkar dock följa exakt samma mönster: Huka bakom ett hinder, kika över kanten och skjut en fiende eller två som är mer eller mindre bullet-spongy, spring till nästa hinder och gör exakt samma sak, om och om igen.

Visst, jag avskyr cover-shooters rent generellt men detta ser ju verkligen skittråkigt ut jämfört med Anthem. Hattåget på internet tar verkligen konstiga spår ibland.

Ubisoft har väl dock lite bättre rykte senaste tiden (känns det iaf som?) så det är väl där skillnaden ligger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PatrickDayZ:

Det lilla jag testat än så länge så:
Känns det lite för "cartoony" alldeles för bjärta färger och kontraster (Jag kanske är skadad av Division 1?). Men fick lite för mycket FarCry vibbar av det, får spela vidare och se.

Just detta jag ser fram emot. Sommartid istället för vintern man lirat hundratals av i det första spelet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Jag hade hoppats få tillgång till betan med min spelkupong från AMD men så är det alltså inte. Det är lugnt, det blir Battlefield nu istället.

Jag vill se om jag kan spela i 1440p på minst lägsta grafikinställningar. Det är bland annat därför jag vill prova betan nu.

Permalänk
Medlem

@trickeh2k: Tackar för svar då är jag med på tåget!

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

Blir nog att spela, tyckte om 1an

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

det lilla jag testat är det inte helt dumt alls, verkar vara ett fall av gillade man spelstilen i ettan så kommer detta sitta som en hand i handsken.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Jag hade hoppats få tillgång till betan med min spelkupong från AMD men så är det alltså inte. Det är lugnt, det blir Battlefield nu istället.

Jag vill se om jag kan spela i 1440p på minst lägsta grafikinställningar. Det är bland annat därför jag vill prova betan nu.

Sitter i samma sits.. Har också en spelkupong från AMD och så får man inte testa. Kan tycka att det är lite dåligt eftersom att det som en "förhandsbokning" eftersom att jag har köpt grafikkortet. Långt i förväg innan spelet släpps och även betan för den delen, men men vad ska man göra.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

testat lite tills jag har en tendens o ramla genom marken lite här o där för att sedan dö och börja om uppdraget. bortsett från det känns det som detta spel säkert kan bli något bra

Permalänk
Lego Master

@ExcZist:
Spelade aldrig The Division 1, såg bara nån stream och ett par reviews, så har egentligen inget att utgå ifrån.
Fick en invite här på SweC (<3) så ska dra igång betan ikväll och se om det är nåt för mig.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Avstängd

Testade lite innan, har spelat ettan tidigare, och jag måste säga att det är helt klart ett framsteg mot ettan. Visst det är många buggar i spelet (T ex saker som fastnat under marken och flyger omkring), men det mesta annat får jag säga är bättre än ettan.

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Medlem

Aldrig spelat 1an, men är intresserad av att testa denna! Key sökes!

Permalänk
Medlem

Måste man preoder?

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/