Vad fan är det för spel på (mitt) CSGO?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2010

Vad fan är det för spel på (mitt) CSGO?

Har haft ett problem som kommer och går i CSGO i några år nu och nu fan är jag trött på skiten.

Problemet är ganska svår förklarat och knappt hittat några trådar med andra som har samma
https://www.hltv.org/forums/threads/1906479/fps-ok-but-game-n... (Detta låter som mitt problem)

Problemet lite lätt är att det helt enkelt känns helt fel när man ska spraya/skjuta, det går segt.
Omöjligt att kunna kontrollera rekylen.
Problemet syns ingenstans i Pingen,FPS,var osv.

En underlig sak är att det ibland cirka 2/15 games så känns det bra och det spelar ingen roll om jag har 5 eller 30ping.

Här om dagen så märkte jag något att jag spelade några games det första jag gjorde efter jag startat datorn
och dom 2 första gamesen var helt fina, men efter det så blev allt skit.

Det verkar dock inte som om datorn överhettar .
Jag har testat varenda jävla setting som finns.
FPSen droppas inte så inga fps+ tips tack.

Första datorn jag hade när jag började med CSGO funkade men efter något år uppstog problemet (Datorn mer än kapabel)

Nu har jag en nyare dator .
Geforce GTX 1080
i7 7700k
16bg ram

Har haft en 144hz Benq Skärm men sitter nu på en Asus 240hz.

Jag har bytt ut allt Tangentbord,headset,mus m.m
Har tom flyttat så har ett annorlunda internet än när det först började.
Jag har installerat om windows+csgo 100gånger.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Sep 2004

Dubbelkollat så skärmen lirar på Hzen? Högerklick på skrivbordet, Nvidia kontrollpanel, ändra upplösning. Finns en grej för Hz där. Kan vara drivers för monitorn oxå? Kolla skärmens inställningar, på knapparna den har.

| i7 8700 @ 4.4/4.7Ghz | Noctua NH-D15S| ROG Strix-H | 16GB RAM 3200 | Gigabyte RTX 2080 |
| Fractal Design Newton 800w platinum | 750GB ssd+4TB | 3xBenQ XL2420T + 3D Vision gen 2 |
| Win10 x64 | Rival 300 | Sennheiser HD 598 | Pioneer VSX-D510 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2010

@S.Shooter: Ja,ja,ja har testat flera olika driverrutiner och som sagt olika skärmar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2010

Det som för mig är en ledtråd är att det finns gånger då allting känns helt perfekt men sen bara försvinner. Om jag kör ett game och sen insta köar ett efteråt så kan det kännas helt annorlunda
även fast jag inte gjort nåt emellan (startat nåt annat program)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2019

Har du prövat en annan skärmkabel. Hade skumma fel min var kass

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Maj 2007

Jag hade märkliga lagg förr som orsakades av mitt ljudkort. Kopplade ur det och körde med moderkortets integrerade istället och mina problem försvann. Vid sådana här problem så felsöker jag genom att byta ut komponent för komponent tills problemet försvinner, så om du har möjlighet att byta delar och kringutrustning så gör det. Det är fett drygt men.. Jag hade även sett över min config och inställningar in-game, men eftersom det funkar ibland så låter det ju mindre troligt att det skulle kunna vara orsaken.

MSI Z370 TOMAHAWK | MSI GeForce GTX 1080 8GB Armor | Intel® Core™ i7-8700K @ 4,7 GHz | Samsung 16GB DDR4 2133 MHz | M.2 PCIe SSD Intel 256 GB | Western Digital 1TB 7200 rpm | FSP 500W 80+ Silver | MSI Codex

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2017

Som tidigare nämnt har också mitt ljudkort skapat problem med CS. Fixade det genom att avinstallera drivrutinerna till det. (Realtek)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2006

@flommes: Inte direkt en populär åsikt men tyvärr måste jag helt hålla med dig. CS GO är ett spel som jag verkligen gillar men det känns som om spelet och motorn sett sina bästa dar och ibland känns det lite mer som ett lotteri än skicklighetsbaserat. Har själv lagt på tok för många timmar på att försöka få allt att fungera på en rigg som borde kunna köra spelet utan några som helst problem för att komma till insikten att en del går att förbättra men långt ifrån allt. Är nog bara hoppas att Valve tar sig i kragen så ser till så att motorn "git gud" (eller släpper ett helt nytt CS spel).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Strängnäs
Registrerad
Okt 2012

@flommes:
Jag skulle testa att byta OS, ex Ubuntu 18.04 LTS eller 18.10
Installera Steam och Nvidias drivrutiner ifrån Ubuntus programförråd.

Blir det samma fel, är det något med din hårdvara.

CPU: i5-3570K@4,4GHz | RAM: 16GB (4x4GB) Corsair LP | MB: Asus Maximus V Gene Z77 | GPU: MSI Radeon RX580 Armor 8GB | Chassi: FD Arc mini R2 | PSU: CM700V | SSD: Crucial MX300 750GB | Monitor: Yamakasi Catleap 2B Extreme | Input: CM Quick Fire TK, Roccat Kone Pure Optical, Steam Controller | OS: Kubuntu 18.04 LTS & KDE Neon User Edition

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Maj 2012

Hade liknande laggupplevelse för några år sedan och då var det tydligen en bluetooth-pryl som bråkade.

E-penis: Raijintek Metis
Tangentbord: Ergodox

Såld: El Diablo, MakerBox 1.0

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2006
Skrivet av PekkaJukkasson:

Hade liknande laggupplevelse för några år sedan och då var det tydligen en bluetooth-pryl som bråkade.

Ja, det är en relevant synpunkt, speciellt med trådlösa enheter då. Hade själv problem med en GPW som jag trodde fungerade utmärkt men det gjorde den inte alls (iaf inte i CS GO) vilket i praktiken medförde "hackighet", t.ex. rätt uppenbart när man springer runt hörn. Många enheter kör ju på 2,4 Ghz bandet och där kan det vara rätt trångt numrea. Kan väl isf enklast testas genom att trycka in en sladd i sin trådlösa enhet (och dra ur USB sändaren eller vad man nu har) och se om det gör skillnad.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2007

Hade samma problem med ett usb-headset. Verkade fungera utan problem enligt Windows, dock försvann vissa smålagg i ett par spel när jag drog ut skiten. Numer ligger det på någon soptipp antagligen.

Ryzen 2700x (Noctua NH-D15) || Vengeance LPX 16GB 3200MHz @14
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce GTX 1080 ROG Strix @2.1/12Ghz
Fractal Design Define S (4x BioniX F140mm) || Corsair RM750X v2
860 EVO 500 | 850 EVO 250 | Crucial M500 240 || Acer Predator XB271HUA + BenQ xl2420t

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av PekkaJukkasson:

Har inget inkopplat med bluetooth.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av improwise:

@flommes: Inte direkt en populär åsikt men tyvärr måste jag helt hålla med dig. CS GO är ett spel som jag verkligen gillar men det känns som om spelet och motorn sett sina bästa dar och ibland känns det lite mer som ett lotteri än skicklighetsbaserat. Har själv lagt på tok för många timmar på att försöka få allt att fungera på en rigg som borde kunna köra spelet utan några som helst problem för att komma till insikten att en del går att förbättra men långt ifrån allt. Är nog bara hoppas att Valve tar sig i kragen så ser till så att motorn "git gud" (eller släpper ett helt nytt CS spel).

Håller helt med

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2006
Skrivet av flommes:

Håller helt med

Det riktigt tråkiga är ju att får man det väl att fungera som det ska så är det fuskare ÖVERALLT numera om man inte kör någon snudd på privat server. Visst, jag kan köpa att många är bättre än mig men när man på repriserna ser hur dom trackar en med siktet en 4-5 sekunder innan man tittar fram och slänger iväg något 40 meter skott med en Deagle som är perfekt HS varje gång så blir det ju rätt uppenbart. Trist

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2009

Har samma problem som dig, det flyter inte på längre efter alla updates med danger zone och allt sånt bös :S

CPU: 8700K - Kylning: Captain 240 RGB - Motherboard:Aorus K3 - GPU:1080 - SSD: 500Gb 850 Evo Minne:16gb 3000Mhz - PSU: EVGA G2 750W Ljud: Andersson CDH 3.5 AE Monitor: Asus MG248Q Tangentbord: Två av de billigaste mekaniska du kan hitta i Sverige ;)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bromma
Registrerad
Sep 2003

Det är inte så att du slagit igång angle snapping i musens programvara? Eller att det är bindat till någon funktionsknapp du kommer åt?

https://prosettings.net/library/what-is-angle-snapping/

Asus Z170-A | Intel i7 7700K @ 4.8ghz | 16GB RAM | Gigabyte Nvidia GTX 1080 OC | AOC 27" 1440p 144hz