Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Går det att få gratiskanalerna utan antenn?

Permalänk
Medlem

Går det att få gratiskanalerna utan antenn?

Hej

Så vitt jag vet är svaret nej, men som en sista nödlösning tänkte jag ändå fråga ifall det finns någon metod jag missat.

Frågan är kort och gott om det går att få gratiskanalerna på TV utan att ha en antenn?

Vi har en parabol (visserligen nedtagen) men där måste man antingen betala en engångskostnad på ca 800kr eller en månadskostnad på en tjuga ifall man vill ha gratiskanalerna. Och för att göra det ännu värre får man t.ex. inte kanal 4 hos en av leverantörerna...

Nu har vi däremot fått fiber indraget och jag hade ju hoppats att det skulle gå att fixa gratiskanalerna via iptv eller något sådant, men det verkar som att alla leverantörer kräver att man måste skaffa ett "kanalpaket" för en, sett till vad man får, alldeles för stor summa.

Man klarar sig visserligen ganska bra utan 4:an och 6:an samt att svt play finns, men samtidigt är det skönt att ha möjligheten att zappa runt en slö kväll. Inte så skönt att man måste betala en hundralapp i månaden eller köpa en antenn och antingen sätta upp på taket eller ha synligt i vardagsrummet.

Permalänk
Avstängd

Boxer sänder gratiskanalerna och det fungerar oftast med en bordsantenn , finns platta sådana

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Boxer sänder som sagt bara gratiskanalerna dvs alla SVTs kanaler samt TV4 och TV6. Men via datorn och alla "play-tjänster" typ TV4Play, ViaPlay osv så kan du få många fler kanaler gratis lagligt. En HDMI-kabel mellan datorn och storbildsTVn så är kvällen räddad.

Dock har jag upptäckt sedan en tid tillbaka att det inte går att tanka ner program från ex TV4Play via ex Youtube-DLG och spara på hdd och få både bild och ljud. Det blir stumfilmer.