Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Intel Core i7-9750H får 28 procent bättre prestanda än Core i7-8750H

Permalänk
Melding Plague

Intel Core i7-9750H får 28 procent bättre prestanda än Core i7-8750H

En presentation för en kommande bärbar dator från MSI visar att Intels kommande Core i7-9750H och Nvidias Geforce GTX 1650 blir väsentligt snabbare än deras respektive föregångare.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Mycket trevligt. Behövs mer kräm i laptops.
Cpuerna brukar inte påverka priserna nämnvärt heller.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Jag undrar hur värmeutvecklingen kommer att se ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk

Varför använder de en 9 år gammal 3DMark för sitt test?

Permalänk
Medlem

45W TDP. Jag tror nog att batterierna inte kommer hålla så länge med den. Men jag vill direkt köpa ny laptop när jag ser detta.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Skrivet av trattgunnar:

Jag undrar hur värmeutvecklingen kommer att se ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Samma här, throttling verkar vara mer eller mindre standard i laptops nuförtiden.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Inaktiv

Fint att det går framåt. Men det är nog krav på 7nm ifall det ska läggas pengar på en highend laptop 2019 så vi får se om det kommer något vettigt mot slutet av året. Blir nog att vänta till 2020.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av heffaklumpmamma:

Samma här, throttling verkar vara mer eller mindre standard i laptops nuförtiden.

Man måste hitta en med bra kyllösning. Jag kollade upp alla olika med recensioner och så undervoltade jag processorn också. Nu funkar det jävligt bra. Köpte en "Asus ROG Zephyrus M GM501GS-EI023T". Asus andra ROG:ar är tydligen kända för att throttla mycket, men just Zephyrus ska ha bra kyllösning. Scar är dåliga.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?