Permalänk
Avstängd

SSH tunnel till VNC Server

Tjabba

Hade fått det att fungera genom att skapa en tunnel med putty som localhost till port 5901 allt fungerade. Krypterat. Sedan var jag inne och trixade med inställningarna i option på realvncserver i direct connection ip rules var granted ipv4&ipv6. Trixade lite och råkade av misstag ändra till rejected. Nu kommer jag ej in i ssh tunne via localhost:5901 i vnc viewer. Blir nekad så klart.

Men har nu hållt på att radera xstartup skapat ny fil avinstallera installera om. Gjorde en installation tightvncserver där fungerar ssh tunnel'n. Men jag känner mig mer bekväm utav realvnc. Någon som besitter med tips om hur jag återskapar rätt ip rules för tunnel. Har nu hållt på i timmar och huvudvärken börjar komma haha har provat allt känns det som. Måste finnas en config fil som bör gå att korrigera....eller?

Återskapade den gamla xstartup.old men samma resultat. Nåväl ger ett försök här iaf om någon kanske vart med om liknande kanske besitter på en lösning på huvudvärken ? Använder linux raspberry raspian. Må väl