Microsoft Flight Simulator 2020-tråden

Permalänk
Medlem

Microsoft Flight Simulator 2020-tråden

Båda trådarna om X-plane och FSX är ju stora så jag förstod inte varför det inte finns en om nya FS2020. Detta verkar bli ett RIKTIGT läckert spel.

Idag släpptes det en del nytt preview-material som man kan se om man loggar in på deras hemsida: https://www.flightsimulator.com/
Tyvärr fungerar inte inloggningen för mig så jag länkar det via Reddit istället:
https://i.redd.it/v2n8pp5dqpg31.jpg
https://i.redd.it/m8r28j9h3pg31.png
https://v.redd.it/mrv1bks80pg31
https://v.redd.it/ao031cyfmtg31
https://v.redd.it/16j78rynlpg31
Roadmap: https://i.redd.it/059cwt6s3pg31.jpg

Det måste varit säkert över tio år sedan jag varit så här taggad på ett nytt spel. Hoppas verkligen att Microsoft håller sitt ord och fokuserar på just ordet "simulator" så att det inte förvandlas till ett fiasko som Microsoft Flight (2012).

Permalänk

Jag är supertaggad! Hoppas de gör spelet ordentligt, med samma nivå av design och komplexitet som FSX. Hoppas de gör fler uppdrag i formen av Secret Shuttle och Yakutat Mail Run, samt att grafiken är fantastisk även om man har en lite sämre GPU t.ex. 1060. Även att de gör ett ATC-system som är komplext där allt inte känns stelt och robotiskt som FSX ATC

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Inaktiv

Jag ser fram emot spelet! Klassisk spelserie trots allt, och någon 90-talsversion är nog den första flygsimulatorn jag använt. En av mina farbröder var extremt flygintresserad och hade såklart dator och tillbehör för just flygsim i sitt hemmakontor.

Har något sagts om VR-stöd föresten? Känns som en självklarhet för simulatorer sedan Oculus Rift presenterades för en halv evighet sedan men finns alltid undantag förstås.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sparkar_boll:

Jag är supertaggad! Hoppas de gör spelet ordentligt, med samma nivå av design och komplexitet som FSX. Hoppas de gör fler uppdrag i formen av Secret Shuttle och Yakutat Mail Run, samt att grafiken är fantastisk även om man har en lite sämre GPU t.ex. 1060. Även att de gör ett ATC-system som är komplext där allt inte känns stelt och robotiskt som FSX ATC

Alltså, fixa en AI-baserad ATC med röstkommandon tillsammans med VR-kompabilitet så är jag SET FOR LIFE. Då slipper man gräma sig över att man inte kunde bli pilot

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av naikon:

Alltså, fixa en AI-baserad ATC med röstkommandon tillsammans med VR-kompabilitet så är jag SET FOR LIFE. Då slipper man gräma sig över att man inte kunde bli pilot

Nu är jag långt ifrån insatt, men en kollega pratade om olika flygcert nu i sommar och att ta exempelvis för att flyga ultralätt är ju inga astronomiska summor samtidigt. Är nog aldrig för sent.

Själv bor jag så att jag ser när mindre flyg lyfter och landar, inte lite inspirerande att blicka upp och drömma sig bort.

Permalänk
Skrivet av naikon:

Alltså, fixa en AI-baserad ATC med röstkommandon tillsammans med VR-kompabilitet så är jag SET FOR LIFE. Då slipper man gräma sig över att man inte kunde bli pilot

Definitivt! Då slipper man köra VATSIM och man kan göra fel utan att man blir bannad direkt

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Nu är jag långt ifrån insatt, men en kollega pratade om olika flygcert nu i sommar och att ta exempelvis för att flyga ultralätt är ju inga astronomiska summor samtidigt. Är nog aldrig för sent.

Själv bor jag så att jag ser när mindre flyg lyfter och landar, inte lite inspirerande att blicka upp och drömma sig bort.

Ultralätt låter som segelflyg Eller är det mindre Cessna och liknande? Tyvärr lider jag av slumpmässiga migränanfall inkl. synbortfall där jag blir halvblind så pilotdrömmen var ganska snabbt ute ur leken.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag har aldrig ägt någon flygsimulator sedan microsoft combat flight simulator -98 och detta kommer jag nog hoppa på. Kommer bli dyrt att uppgradera dator, köpa joistick etc. men det ser ut att vara värt det

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Väldigt hypad inför det här och går in med inställningen att det kommer bli väldigt dyrt men värt. Ny dator, spelkontroller(s) och VR-headset om det kommit ut ett som jag tycker är tillräckligt bra.

Alpha-signup startar 12 sep. Ska ansöka!

Visa signatur

i7 6700K, GTX 970, ASUS Z170-A, 16GB RAM, Samsung 840 EVO 250GB,

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av naikon:

Ultralätt låter som segelflyg Eller är det mindre Cessna och liknande? Tyvärr lider jag av slumpmässiga migränanfall inkl. synbortfall där jag blir halvblind så pilotdrömmen var ganska snabbt ute ur leken.

Beklagar, missat att svara ser jag! :/
Jag var av samma uppfattning med men verkar finnas fler klasser idag. Fortfarande motorflyg men där största begränsningen är antalet passagerare, om jag inte missminner mig. Lite glassigt att ta en söndagstyr med lokala flygklubbens flygplan än att dra ut med bilen eller MC.

Ajdå! Riktigt tråkig situation det där, speciellt om man har intresse för flyg.
Provat någon riktig flygsimulator? Närmaste jag kan nämna är den som finns på gamla F15 i Söderhamn men liknande lösningar lär krylla i landet.

Sedan är VR och flyg rätt maffigt med, ser verkligen fram emot att se vad MS kommer erbjuda med nya Flight Simulator.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

See ut som det lär behöva uppgraderas igen framöver.
Ser spelet i närheten av så bra ut har de nog flygvärldens Crysis

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nu kan man signa upp sig för betan: https://www.flightsimulator.com/september-12th-2019-insider-u...

Signad och klar!

Permalänk
Hedersmedlem

Video ute!

Jag är godsmacked!
Fy bubblan vad det ser vackert ut.

Och grejerna de snackar om i videon alltså. Vädersystemen, vindarna över berg och längs molnkanter. Så otroligt realistiskt låter det som.
Jag har inte kört några flygsimulatorer innan (elite dangerous räknas på intet sätt ), men det här får ju en att tagga till ordentligt.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Video ute!

Jag är godsmacked!
Fy bubblan vad det ser vackert ut.

Och grejerna de snackar om i videon alltså. Vädersystemen, vindarna över berg och längs molnkanter. Så otroligt realistiskt låter det som.
Jag har inte kört några flygsimulatorer innan (elite dangerous räknas på intet sätt ), men det här får ju en att tagga till ordentligt.

https://www.youtube.com/watch?v=DUu_g7A6VpA

Ja, jag såg också det idag! Satan vad mycket content det blev på en gång. Väldigt många frågor besvarade.
Länkar till en Reddit-tråd där olika videor är samlade från de som var där: https://old.reddit.com/r/flightsim/comments/db7uuz/some_youtu...

- Ingen VR-support planerad just nu
- Bygger fortfarande på FSX i grunden (tyvärr)
- Multiplayer är confirmed, shared cockpit fanns möjligtvis på kartan

Men satan vad snyggt spelet är, och alla som fick testa det hyllar det som fan.

Permalänk
Moderator
Skrivet av naikon:

- Bygger fortfarande på FSX i grunden (tyvärr)

Där sjönk mina förhoppningar som en sten, tyvärr.
Hade sett fram emot något som kanske rentutav kunde prestera acceptabelt och det där skapar en hel del frågetecken kring det.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Där sjönk mina förhoppningar som en sten, tyvärr.
Hade sett fram emot något som kanske rentutav kunde prestera acceptabelt och det där skapar en hel del frågetecken kring det.

Ja man blir helt klart lite besviken, men det är ju alldeles för tidigt att yttra sig om det kommer påverka slutresultatet. Det nämns i någon av videorna att spelet stödjer multicores. Kommer väl märkas sen när det kommer benchmarks och minimum specs. En fördel är ju i alla fall att t.ex PMDG kommer få det lättare att porta över sina flygplan, vilket typ är halva anledningen till varför jag spelar flygsimulatorer idag.

Permalänk
Moderator
Skrivet av naikon:

Ja man blir helt klart lite besviken, men det är ju alldeles för tidigt att yttra sig om det kommer påverka slutresultatet. Det nämns i någon av videorna att spelet stödjer multicores. Kommer väl märkas sen när det kommer benchmarks och minimum specs. En fördel är ju i alla fall att t.ex PMDG kommer få det lättare att porta över sina flygplan, vilket typ är halva anledningen till varför jag spelar flygsimulatorer idag.

Ser gärna ordentlig grafikacceleration också. Får hoppas men är skeptisk.
Kass prestanda är egentligen enda anledningen till att jag inte rör FS någonsin idag utan håller mig till riktiga flygplan uteslutande. :]

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Relik 📜

Tycker det ser helt fantastiskt ut, men.. ja. Återstår ju att se hur det faktiskt presterar i slutänden.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Ser gärna ordentlig grafikacceleration också. Får hoppas men är skeptisk.
Kass prestanda är egentligen enda anledningen till att jag inte rör FS någonsin idag utan håller mig till riktiga flygplan uteslutande. :]

Precis vad jag tänkte när gubbarna på klubben frågade varför jag ville börja flyga. Trött på den kassa frameraten...

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

Alla inköp inom flightsim ligger på paus, ser fram emot detta mycket
Man undrar ju lite hur de andra simulatorerna kommer reagera. Xplane får lägga i en växel till för att hänga med känns det som.

Permalänk
Medlem

Följer Squirrel på Youtube som idag släppte ett riktigt spännande klipp.

Permalänk

Jag är sjukt taggad på FS2020! Har anmält mig till alphaprogrammet! Hoppas jag kommer med.

Visa signatur

"Your ad here"

Permalänk
Medlem

Kan inte komma ihåg att jag någonsin varit så taggad att ett spel som ska släppas som nu.

För tillfället är jag taggad på att kunna flyga VFR i små enmotoriga plan, grafiken som visas upp är helt otrolig och väcker även intresse bland bekanta som inte haft en tanke på flygsimulatorer tidigare.

Loggar in varje dag på avsim.com men skriv gärna även fakta/rykten här i tråden. Vore kul om någon av oss kommer med i alphan!

Visa signatur

i7 6700K, GTX 970, ASUS Z170-A, 16GB RAM, Samsung 840 EVO 250GB,

Permalänk
Medlem

Första delen släppt av deras egna Feature Discovery Series: https://cdn.microsoftstudios.com/fsi/videos/LionelV7.mp4?_=1
Vad ska man säga, man tappar nästan hakan.

Man fick också reda på att mejlen gällande alphan går ut mellan 17-24 oktober, håller tummarna där.

Permalänk
Medlem

Pris

Listat nu på Media Markt. 699:-

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Aldrig spelat flightsim innan, men helt klart sugen på att tesra detta. Men hur flyger man utan joystick? Känns som att den här typen av spel skulle vara knepigt med mus och tangentbord :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: ASRock H61M- DGS, Processor: Intel i3 3225, Grafik: GTX 460SE, RAM 2x4 GB 1600MHz ddr3 , 1TB HDD Seagate Barracuda, 450W Antec VP450P PSU och en stor svart jävla låda.

Permalänk
Skrivet av qwzxqwzx:

Aldrig spelat flightsim innan, men helt klart sugen på att tesra detta. Men hur flyger man utan joystick?
Känns som att den här typen av spel skulle vara knepigt med mus och tangentbord :/

Skickades från m.sweclockers.com

Tekniskt finns nog stöd för att flyga med mus och tb. Rent praktiskt är joystick ett måste om man ska ha någon glädje av simmet.

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Medlem

Jag behöver en joystick till detta och annat. Vad ska jag önska mig av mig själv i julklapp? Max 1000kr känner jag, vet inte om jag kommer fastna för det.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem