Returnera produkt som "lagat sig själv"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Dec 2002

Returnera produkt som "lagat sig själv"

Tja!

Jag köpte ett par bt-hörlurar som jag har lite strul med, så jag hade tänkt returnera dem. Men det är så att de lagat sig själv så att säga, och börjat fungera som de ska, i alla fall än så länge.

Detta är vad jag skrev till butiken:

Citat:

Jag köpte precis ett par U-Jays Wireless som jag tyvärr har problem med. Direkt ur kartongen ville de inte ens starta. Men efter att ha laddat dem gick de att få igång. Men så började problemen visa sig direkt, de stänger av sig själva hela tiden efter nån minut eller mindre. Efter lite trilskande så håller de sig igång, men då funkar inga av kontrollerna på hörlurarna istället, varken touch eller knappen. Det går inte ens att stänga av dem. Enda sättet jag hittat är att r plugga in laddaren, då stänger de ner sig. Sen efter man laddat och ska använda dem så är det samma visa igen...

Men grejen är att efter jag mailat butiken så använde jag dem mer, och då började de med tiden uppvisa mindre och mindre felsymptom och tillslut fungerar de helt som de ska. Men vad sjutton, jag litar ju inte på att de kommer fortsätta funka. Så vad gör man? Skickar jag tillbaks dem och de inte hittar nått fel, så kan jag väl åka på att betala och få tillbaks de gamla?

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 | 2st IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2016

Skicka inte tillbaka om det nu funkar. Garantitiden är väl på minst 1 år? Om du skulle uppleva att problemet återkommer så skickar du tillbaka.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Dec 2002

Indeed. Det får bli så, får utvärdera dom mer. Men känns som en tickande bomb, jag litar inte på saker som lagar sig själv.

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 | 2st IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2015
Skrivet av lord_dubbdäck:

Indeed. Det får bli så, får utvärdera dom mer. Men känns som en tickande bomb, jag litar inte på saker som lagar sig själv.

Mitt råd till dig är att du borde höra av dig till återförsäljaren igen och berätta att lurarna nu tycks fungera som den ska, men att du har en känsla av att de kan lägga av lite när som (baserat på hur de uppträtt). Så får de fatta beslut om du ska skicka in dem i alla fall, eller vänta på att några nya problem visar sig. Skulle du skicka in dem utan att klargöra ovanstående, så finns det en stor risk att de bara skickar tillbaka dem efter ett godkänt funktionstest.

Ett annat alternativ skulle ju kunna vara att ångra köpet (om nu ÅF inte tar in dem), om det gått mindre än 14 dagar och du således har ångerrätt kvar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2011

Wow jag har exakt samma problem med mina nyköpta u jays wireless hörlurar, det tog flera timmar att få igång dem, och nu när man lyckats slå på dem så stänger de av sig själva efter några sekunder ibland minuter, eller timmar, sjukt irriterande, ska jag skicka tillbaka dem eller avvakta och se om problemen försvinner?

Skickades från m.sweclockers.com