Grafikkort i MacBooks

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2004

Grafikkort i MacBooks

Hej! Jag letar just nu efter en MacBook Pro 15” som är först och främst lämplig för bildredigering och vet vad jag ska leta efter. Det kan även vara äldre modeller. Däremot vore det också kul om det gick att spela lite på den, antingen på OS X eller Windows via Boot Camp. Vad jag förstår är grafikkortet det jag ska titta på men när det kommer till MacBooks vet jag inte hur kraftfulla de respektive grafikkorten är. På PC-fronten har jag bättre koll och om det går att jämföra Apples grafikkort med PC-kort skulle det underlätta. Hur kan jag ta reda på det?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013

Det är samma hårdvara i pc som mac, Intel, Nvidia, AND osv, bara kolla vad det sitter i för hårdvara och jämföra.

Skickades från m.sweclockers.com

Fractal Design Define R4 -|- Asus Maximus VI Formula -|- Intel Core i7-4770K -|- Cooler Master V8 GTS -|- Corsair 16GB (2x8GB) Vengeance PRO -|- ASUS GeForce GTX 780 3GB DC2 -|- Fractal Design Newton R3, 800W 80+ Platinum -|- Samsung 840 EVO 120GB (OS) -|- Samsung 840 EVO 250GB (Spel/Program) -|- ca 6TB Mekaniska diskar För allt annat.

Trädvy Permalänk
Tjatolle – RTX ON
Plats
Uppsala
Registrerad
Sep 2010

Apples grafikkort är samma som pc. Värt att tänka på dock är att Apple är rätt mycket mer effektiv i sina appar så en seg gpu på en pc kan kännas relativt kvick på mac.

Redigerar själv i adobe lightroom med en 13" 2019 macbook pro och det funkar helt ok utan en dedikerad gpu