Permalänk
Medlem

Backup problem OSX

Hej Alla Jag är ny på Sweclockers, och detta forum. Men så här är mitt problem. Jag har Cubase inspelningsprogram som har en load indikator som visar att diskarna funkar och att ladda av musikfiler funkar utan problem, och det har det gjort fram till i förra veckan när jag hörde "dropouts" i musik och så att indikatorn blinkade rött, alltså något inte stämmer med "scratchdisken" som jag har till inspelningen. Jag stoppar inspelning och stänger programmet, och börjar göra backup på den disk som, troligtvis strular. Jag gör som jag har gjort helat tiden, öppnar två finderfönster, drar filträdet från "scratchdisken" till backupdisken, det som händer nu förstår jag inte, jag får naturligtvis upp en fråga om jag vill stoppa, slå ihop eller ersätt. Jag flikar i ersätt och sätter igång, och eftersom det är stora mängder data så tar det en stund, jag går till mitt extrajobb, och när jag kommer hem är allt klart. kollar på diskarna, då är allt info sedan i somras helt borta!! Jg fattar inte vad som har hänt. Det går inte att återskapa med recovery program, jag har testa olika, och även "Diskdrill", men icke. Det är som om allt som jag har gjort på studioprogrammet är bortsopat (14 stora projekt). Det ser ut som om jag aldrig har gjort inspelningarn ens. Jag testade med att lämna in den på ett företag som jobbar med att återskapa diskar, och hittar inte heller datat som har försvunnit. Jag vet inte vad jag skall göra, jag är helt slagen till marken av detta strul. En helt inspelad skiva är borta, plus en massa demo inspelningar. Är det någon som vet vad som har hänt med min struliga backup försök, och finns det en minsta chans att få tillbaka data. Det ligger en del pengar i det försvunna.

Tackar för svar.

Ps söker man på nätet så får inte mycket svar, och dessutom är jag rätt kass på engelska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr Dist:

Hej Alla Jag är ny på Sweclockers, och detta forum. Men så här är mitt problem. Jag har Cubase inspelningsprogram som har en load indikator som visar att diskarna funkar och att ladda av musikfiler funkar utan problem, och det har det gjort fram till i förra veckan när jag hörde "dropouts" i musik och så att indikatorn blinkade rött, allts något inte stämmer med "scratchdisken" som jag har till inspelningen. Jag stoppar inspelning och stänger programmet, och börjar göra backup på den disk som, troligtvis strular. Jag gör som jag har gjort helat tiden, öppnar två finderfönster, drar filträdet från "scratchdisken" till backupdisken, det som händer nu förstår jag inte, jag för naturligtvis upp en fråga om jag vill stoppa, slå ihop eller ersätt. Jag flikar i ersätt och sätter igång, och eftersom det är stora mängder data så tar det en stund, jag går till mitt extrajobb, och när jag kommer hem är allt klart. kollar på diskarna, då är allt info sedan i somras helt borta. Det går inte att återskapa med recovery program, jag har testa olika, och även disk drill, men icke. Det är som om allt som jag har gjort på studioprogrammet är bortsopat (14 stora projekt). Jag testade med att lämna in den på ett företag som jobbar med att återskapa diskar, och hittar inte heller datat som har försvunnit. Jag vet inte vad jag skall göra, jag är helt slagen till marken av detta strul. En helt inspelad skiva är borta, plus en massa demo inspelningar. Är det någon som vet vad som har hänt med min struliga backup försök, och finns det en minsta chans att få tillbaka data. Det ligger en del pengar i det försvunna.

Tackar för svar.

Ps söker man på nätet så får inte mycket svar, och dessutom är jag rätt kass på engelska.

Ett tips för framtiden är att köra ett backup program istället med filhistorik för att göra backup. Då går den automatiskt när du själv vill och inget försvinner.

Det är svårt att veta exakt vad som har skett, antar att du inte hade någon prompt eller nått öppen på datorn när du kom hem?

Permalänk
Medlem

@wRRM: alltså allt såg ut som det brukar vara efter ett fil flytt.