Permalänk
Medlem

nytt moderkort

jag är ganska ny med att greja med datorer men jag har ett MK asus z370-p moderkort med i58600k processor jag vill uppgradera processor men vet inte om jag behöver bättre moderkort nån som har koll här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MJogG:

jag är ganska ny med att greja med datorer men jag har ett MK asus z370-p moderkort med i58600k processor jag vill uppgradera processor men vet inte om jag behöver bättre moderkort nån som har koll här?

Hej!

Det beror väldigt mycket på vilken processor du har tänkt att köpa. Processorn är det som styr kompabiliteten hos moderkortet.
har du någon specifik processor i åtanke som du är sugen på? I vilket fall som helst så skulle jag rekommendera ex. pc-partpicker eller inets datorbyggare för att undvika eventuella problem med delar som inte passar tillsammans. På inet kan du bygga ihop dina delar och deras datorbyggare kollar automatiskt om delarna du valt funkar ihop eller ej.

/Max

Visa signatur

5800x | RTX 3090 | Crosshair VIII Hero | Dominator Platinum @3800 | O11 PCMR | PG348Q | 3x360 Custom

Permalänk
Medlem

@BoilInBagRis: jag streamer och spelar en del har tänkt och kanske redigera har läast att i7 ska passa bra til de men är o säker

Permalänk
Medlem

@BoilInBagRis: här är det som jag vet står vad som är i den i5 8600K.//hårddisk 200TR.//corsair 16GB 2st DDR4.//ASUS GTX1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av MJogG:

@BoilInBagRis: jag streamer och spelar en del har tänkt och kanske redigera har läast att i7 ska passa bra til de men är o säker

Vilka spel spelar du och i vilken upplösning? Min rekommendation är att du kikar runt lite på olika byggen som postas på forumet i diverse prisklasser och för olika syften där du troligtvis kommer hitta något av intresse.

Om du inte känner dig drastiskt missnöjd just nu skulle jag, i dina skor, behålla min 8600k. Det är en bra processor med bra oc-möjligheter

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5800x | RTX 3090 | Crosshair VIII Hero | Dominator Platinum @3800 | O11 PCMR | PG348Q | 3x360 Custom