Permalänk
Medlem

Program för att störa wifi?

En lite annorlunda fråga; känner någon till ett program eller app för att strypa ens wifi?

Jag tänker att det måste vara många som jobbar hemifrån nu och ibland behöver en ursäkt att avsluta ett möte som mest går ut på att någon chef sitter och drar anekdoter som inte leder någonvart. Då vore det ju perfekt om man kunde strypa wifi så att man knappt hörs men kan skriva typ "Hörs jag inte? Jäkla Zoom har så låg kapacitet. Jaja, vi får väl avsluta här då".

Någon som känner till om det finns något liknande?

Visa signatur

Kunskapens rot är bitter men dess frukter söta.

Permalänk
Medlem

Lägg på luren bara. Dom ser inte Skillnad på att du droppar eller lägger på.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Implor:

Lägg på luren bara. Dom ser inte Skillnad på att du droppar eller lägger på.

Då är det väl bättre att ha någon mjukvara som styr hur hög hastighet nätverksanslutningen valfritt program får använda. Lite som på Torrent program. Tja, varför inte bara dra ner 5 linux distros och torrenter, Så blir trafiken på burken så hög att den inte orkar med nått.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det går inte att... säga till chefen att vi kanske behöver vara produktiva lite också och inte dra ut på möten. Kanske inte under mötets gång men efteråt eller så?
Gör det dock till en positiv feedback då det tas emot lättare. Tex.

Tjena bossen, du vet på våra skajpmöten vi har haft senaste dagarna? -du
Ja Mr Ellac, vad är det med dem? - Chefen.
Om vi håller dem korta och koncisa kan vi spara tid på möterna och därmed även vara mer produktiva! - du
Det låter som en smart ide - chefen
5 minuter senare*
Jag har fått en underbar ide, vi ska ha kortare möten för att öka produktiviteten. -chefen.

Så blir alla nöjda. Ärlighet och välvilja brukar komma långt. Inte för alla men för de flesta.

I övrigt, gör som Implor säger i guess.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Har du tid att slå ihjäl och chefen är lite rolig; sitt med och lyssna
Har du inte tid; säg till chefen att om agendan är avklarad så lämnar du nu.

Jag kräver alltid agenda för alla möten. Att skicka en mötesinbjudan utan är slappt och inte rättvist mot de som mottager mötesinbjudan; varför har man mötet? vad ska man förbereda?

Följer man inte agendan och har ont om tid så är det bara att hänvisa till att man svävat ut och vill gå tillbaka till agendan.

Visa signatur

🟢 Main: Ryzen7 5800X | Strix x470-I | 32GB | RTX2070S | Samsung C49RG9
🔵 unRaid: Ryzen5 2700X | B450M DS3H | 32GB
🟠 Tfn: Google Pixel 7 Lime Green

-:| @ eller citera för svar |:-

Permalänk
Avstängd

Prova att ställa en microvågsugn som du moddar så att du kan köra den med öppet lock bredvid/riktad mot datorn, kan fungera, inga garantier..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dredd:

Prova att ställa en microvågsugn som du moddar så att du kan köra den med öppet lock bredvid/riktad mot datorn, kan fungera, inga garantier..

Med risk för att man behöver ha ett fint utgiftskonto samt en brandsläckare i närheten. Eller bly för att stoppa strålningen.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Rekordmedlem

Det här är ett av de lägen då det inte funkar med mjukvara men linda in datorn i metallfolie så ska du se att wifianslutningen blir riktigt usel och som bonus blir det dessutom hopplöst svårt att använda datorn i allmänhet så mötet lär ta slut

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Du kan få köpa min defekta Raspberry Pi dyrt!

Man slår bara igång den och kopplar upp på wifi så stör den nästan helt ut 2.4 Ghz bandet utan vidare! Allting kommer gå till default 240p eller lägre!

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar! Själva situationen med pratsamma chefer var bara ett exempel på när det skulle kunna vara användbart att strypa sin uppkoppling, det var mer principen som jag var ute efter. Ska kika närmre på netlimiter

Visa signatur

Kunskapens rot är bitter men dess frukter söta.

Permalänk

Jag vill störa ut flera routrar som kör widespektrum i min närhet. Vad kan ni rekommendera för störare?

Permalänk
Medlem

Om det är just chefen man vill slippa så kan man ju lite diskret tappa ett gäng böcker på golvet, skrikandes falla bakåt och snabbt som attan sätta på sig en rånarluva för att ögonblicket efter böja sig över webkameran och sedan rycka ut sladden.

Omvänd swatting! Nästa gång är det du och inte chefen som kan berätta historier.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Jag vill störa ut flera routrar som kör widespektrum i min närhet. Vad kan ni rekommendera för störare?

störsändare är förbjudet

Permalänk
Medlem

På en hel del routrar/ap så kan man ställa in effekten på wifi.
Så det är bara att dra ner den tills det blir lagom dåligt.

Visa signatur

Klient: AMD 7 5800X | ASUS X570-F | 32GB 3200MHz | Corsair RM850 | Gigabyte 3070 | Phanteks P500A | Samsung 980 PRO
HTPC: Intel I7 4770T | 16 GB 1600 | FC8 EVO | Gigabyte GA-H87N-WIFI | Samsung 840 250GB
Server: Intel XEON E5620 x 2| ASUS Z8PE-D18 | 96GB 1333MHz | Corsair AX 1200W | HAF 932 | WD Black 2TB
Nätverk: Telia F@st| Unifi AC Lite/Pro/LR/Nano/Mesh/U6-LR/U6+/U6-Lite | Nighthawk M1 | pfSense | TP-Link TL-WPA8630KIT | Ubiquiti NanoStation M5 | UniFi Switch 8-150W