Vinn nätagg från Seasonic

Laptopladdare som tillbehörsadapter

Permalänk
Medlem

Laptopladdare som tillbehörsadapter

Min laptop har bara två USB-C portar som även agerar laddningsportar. Finns det någon USB-C laddare som även fungerar som adapter till t.ex USB-A, HDMI och ethernet? Helst så att den kan ladda en mobil via USB-A utan att datorn är inkopplad. En laddare har man ju nästan alltid med sig, men diverse adaptrar till allt möjligt vill man helst slippa.

Har redan en laddare som har en USB-C port för laptop samt flera USB-A portar, men det sker ingen kommunikation mellan dem, alla portar är bara för laddning.

Permalänk
Rekordmedlem

Det låter som du letar en docka.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det låter som du letar en docka.

Dockor saknar AC-port, de har alltid en DC-port som kräver en separat AC-adapter. Så det blir två klumpar att bära på istället för en.

Och finns det en docka som funkar utan extern strömmatning? Den ska ju funka som en vanlig adapter också, så om det inte finns ett vägguttag så vill jag fortfarande få ut HDMI och ethernet samt kunna ladda mobilen från datorn.

Det börjar luta mot att jag skaffar en adapter med alla portar jag behöver plus USB-PD "passthrough". Har testat en sådan som faktiskt inte bara är passthrough, utan även laddar mobilen utan att datorn är inkopplad. Den saknar dock en massa portar jag vill ha, så det blir att köpa in och testa olika adaptrar. Och sen den minsta USB-C laddaren jag kan hitta och bygga ihop dem på nåt sätt.