Mjo, jag skapade tråden mest för att medan jag söker mig runt efter alternativ så kanske någon skriver något här som jag själv inte har tänkt på eller skulle komma på på egen hand. Du har dock helt rätt att en Raspberry Pi skulle vara ypperlig för ändamålet. Jag har nämligen en Pi 3B liggandes i lådan i skrivbordet och skräpar sedan jag skaffade en 4:a. Den kanske ska få sig ett nytt syfte ^^
Jag kanske finner mig in på Reddit och ser vad folk tycker där också.
Oh, en såndär rackare som sitter kopplat bakpå i samma plåt där man har PCI-korten? En sådan med vit potentiometer? Jag kanske har en liggandes någonstans. Bra idé! Körde du alltså bara en strömadapter rakt in i den? Hade du någon resistor eller liknande?
Mja, kontrollern var mest för att jag ska slippa klippa i sladdarna för fläktarna och löda. Jag vill bara ansluta till en gemensam punkt som i sin tur går rakt till väggen. Den gemensamma punkten (i detta fall exempelvis en fläktadapter) kan jag klippa i och löda till en strömadapter, men jag som sagt vill jag slippa göra det med typ 6st fläktar. Det skulle ta för mycket tid som jag inte har, etc, etc.
Oh najs, kanske blir något sådant i så fall. Jag får kolla på onsdag när jag ger mig ner till fläktlådan i källaren. Jag kanske kommer tillbaka hit med fler frågar i så fall, så länge jag inte dragit till Reddit istället. Vi får se. Tackar för förslaget!
Tackar alla för era snabba svar. Jag förväntade mig inte något svar alls, men som alltid är folk snabba och mycket hjälpsamma här på sweclockers. Tummen upp till er alla!