Permalänk
Medlem

VR headset Pimax Artisan

Jag har funderat ett tag och det är dags att gå över till VR sidan och börja spela med detta.
Vad spelar jag för något så ni vet och kan ge mig ok råd?
Jag spelar flygsimulatorer och bilspel så detta är det jag kommer använda headsetet till.
Jag har alltså inte behov av fasta stationer för att hålla reda på var jag är i rummet utan jag kommer sitta vid skrivbordet och flyga med min ursprungliga sim utrustning, Yoke, throttle eller ratt etc.

Jag har tittat en del på Pimax Artisan och har istort bestämt mig att det blir denna och har tittat på en massa reviews om denna men ville höra om det finns folk här som har erfarenhet av detta headset eller liknande. Det jag speciellt gillar är att det finns deras motion leap kontroller som bör finnas för leverans snart vilket för mig känns optimalt i sim miljö samt ev eyetrackern.

Så vad säger ni till en simflygare och racerförare som kommer sitta still, är detta ett vettigt och bra första inköp? PC enligt signatur

Tråd flyttad till subforum "Virtuell verklighet" /Vzano, Mod
Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk

Jag gillar min pimax 5k, tycker själv att fov är viktigare än något annat.

Beroende på flyg/bilsim dock så bör du vara medveten om att du bör kunna hålla 90hz för att inte få reprojection.

Permalänk
Medlem

Kanske värt att kolla in kommande HP Reverb G2 ?
Första Reverb var annars nått som sin spelare föredrog tidigare.

Pimax har man mest hört skit om, inte själva produkterna utan mer företaget, kvalitet, leveranser och support.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

@Molotov: Jo den har jag sneglat lite på också, känns dock osäkert när man kan få den och jag tänker inte vänta särskilt länge, övrigt vad gäller rykten om företag och hur saker sköts bryr jag mig inte det minsta om. Om företaget gör bra produkter så är det de jag tycker är viktigt för mig, dramat får någon annan stå för...

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Update:

Så jag köpte Pimax Artisan iallfall så nu väntar jag bara på att ta mina första staplande steg i VR (Kommer iof inte köra med rumsspårning men ni fattar). Kommer bli ett bra tillskott till Flygning och racing

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Du får berätta hur det funkar när du fått den

Visa signatur

Min dator: Intel i7 2600K@4.5GHz // 8GB RAM // GTX 780 | Frugans: Intel i7-6700K // 16GB RAM // GTX 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Earthchill:

Du får berätta hur det funkar när du fått den

Definitivt! Jag kommer göra en liten recension här men jag är ju dock newbie vad gäller VR

Stay tuned!

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Grattulerar.
Ta det försiktigt i början så du inte blir åksjuk

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

@Molotov: hahaha absolut, kanske får göra en taktiskt hink att ha vid sidan om utifall att

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Okey nu har jag haft mitt headset ett par dagar och fått till inställningarna och spelat en massa. Som nämnt innan så är jag en VR noob och har inte testat något annat.

Mitt Artisan har en field of view som känns väldigt naturlig på mig, Artisan har 140graders FOV och 170grader diagonalt. Upplösningen på den är 1700x1440 och du kan välja mellan att köra den på 120, 90 eller 72Hz. Jag driver detta headsetet med en överklockad 2070Super och jag tycker det känns som i underkant, jag visste att det skulle vara betydligt mer trögdrivet att köra VR än att gamea på en bildskärm men inte så här

Headsetet kommer med ett tygband som inte är särskilt bekvämt då den skaver på sina ställen och jag kommer uppdatera med deras nya modulära strap så fort den kommer, förutom tygbandet som håller den på huvudet så kom den med komfortkitet som är en stor ansiktsvaddering som gör den väldigt bekväm på ansiktet och gör att du kan spela timtals utan bekymmer(förutom tidigare nämt tygband). Bildkvalitet är mycket bra men är också den bit som jag har lite kvar att lägga energi på att hitta rätt inställningar men jag har nu iallfall lyckats få fint resultat i Xplane, DCS och Subnautica. Bilspel har jag inte lyckats få bra inställning ännu (Project cars 2) men det kommer det med.

Istort är jag suuuupernöjd och POVVR där jag köpte den ifrån hade ett mycket bra pris och har varit väldigt hjälpsam med mina inställningar osv. Nu kommer det bara bli bättre och bättre och jag kommer uppgradera med Rummsorientering så jag kan köra Halflife Alyx också

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

@Don_Tool
Kul att göra du är nöjd.
Och ja, även om jag förstod dig rätt var en racing och flygfantast så är half life alyx inget spel man får missa om man har ett VR headset

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

@Molotov: Deeeeeefinitivt Jag har köpt ett demoex av NOLO som ger mig basstation och två handkontroller som ger mig full rumsorientering så nu kommer jag köpa Halflife Alyx också för att spela det, spelet ser ju helt fantastiskt ut och är man uppvuxen med Halflife så måste jag ju spela detta med

Lämnar lite tankar och ideer sedan när jag har fått och spelat med NOLO

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

SÅ idag fick jag min NOLO och har nu haft en låååång session med Half-life Alyx och jag är supernöjd med detta för priset jag gav (1500kr) enkelheten i att ha ett system som inte har kablar alls utan bara ställa ut basstation och para sen är det go time! Nu vet jag att de andra systemen är betydligt bättre (och dyrare) och den inte kan mäta sig precisionmsmässigt men helt okey ändå och jag har superroligt. Kasst väder ute? Hah! jag bryr mig inte längre hahaha

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

SÅ idag fick jag min NOLO och har nu haft en låååång session med Half-life Alyx och jag är supernöjd med detta för priset jag gav (1500kr) enkelheten i att ha ett system som inte har kablar alls utan bara ställa ut basstation och para sen är det go time! Nu vet jag att de andra systemen är betydligt bättre (och dyrare) och den inte kan mäta sig precisionmsmässigt men helt okey ändå och jag har superroligt. Kasst väder ute? Hah! jag bryr mig inte längre hahaha

Intressant att du valt att köra med NOLO. sett och läst om det tidigare, trodde inte det skulle fungera bra i "riktiga spel".
Kul att se att det funkar

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Intressant att du valt att köra med NOLO. sett och läst om det tidigare, trodde inte det skulle fungera bra i "riktiga spel".
Kul att se att det funkar

Jag hade inte köpt det om jag inte fått det för halva priset, hade nöjt mig utan kontroller och rumsorientering meeeen med det sagt så ångrar jag inte köpet alls. Funkar perfekt för mig och det ända som jag har lite bekymmer med är att handkontrollen ibland tappar synk (oftast sker detta när alla headcrabguys är samlade på samma ställe på väg mot mig) annars inga konstigheter. Experimenterar lite med placeringen av basstationen och har hittat bra placering högt upp nu

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Kul. Hade pimax 5k+ ett tag. Lärde mig att fov inte är den viktigaste aspekten för min del. Sen hade jag en horribel upplevelse med pimax support som tog bort all glädje men efter närmare ett år så fick de för sig att faktiskt ge någon hjälp.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Kul. Hade pimax 5k+ ett tag. Lärde mig att fov inte är den viktigaste aspekten för min del. Sen hade jag en horribel upplevelse med pimax support som tog bort all glädje men efter närmare ett år så fick de för sig att faktiskt ge någon hjälp.

Vad tyckte du om Pimax 5k+ i övrigt? Va du missnöjd med något mer än supporten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snailboy:

Vad tyckte du om Pimax 5k+ i övrigt? Va du missnöjd med något mer än supporten?

Väldigt färglös mellan svartvitt och korrekta färger. 3dn kändes platt och headstrapen var ingen höjdare fungerar dock bra med hörlurar.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Väldigt färglös mellan svartvitt och korrekta färger. 3dn kändes platt och headstrapen var ingen höjdare fungerar dock bra med hörlurar.

Ok intressant. Har du provat andra headset med LCD och i så fall upplever någon skillnad i färgåtergivning?

Gick det inte att ställa in för att få en bättre 3d-upplevelse? Typ bredden mellan bilderna som visas.

Ja alla verkar vela byta headstrapen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snailboy:

Ok intressant. Har du provat andra headset med LCD och i så fall upplever någon skillnad i färgåtergivning?

Gick det inte att ställa in för att få en bättre 3d-upplevelse? Typ bredden mellan bilderna som visas.

Ja alla verkar vela byta headstrapen!

Oculus Rift, Rift S, Vive och Reverb är de man testat. Rift S och Reverb samtidigt hade mycket bättre färger typ samma som mina monitorer.

FOV går att justera. Fick lite artifakter längst ut speciellt med max fov men det blev bättre med uppdateringar men den var platt i alla lägen jämfört med Rift S vilket var den jag jämförde främst med.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Är det någon här som testat Pimax 5k XR? Hört dåliga saker om black levels på i pincip alla LCD-headset så står mellan 5k XR och Vive Pro just nu för att få OLED, såvidare inget annat alternativ dyker upp någon gång snart. Alternativt, hur är svärtan jämfört med Rift CV1, Vive och index?

Jag uppgraderade mitt original-vive med GearVR-linser häromdagen vilket gjorde stor skillnad för skärpa, men SDE är ju fortsatt trist och bättre upplösning börjar bli ett måste då det känns som att många spel inkluderar text som är designad som så att den bara inte är bekvämt läsbar i låga upplösningar.

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiprat:

Är det någon här som testat Pimax 5k XR? Hört dåliga saker om black levels på i pincip alla LCD-headset så står mellan 5k XR och Vive Pro just nu för att få OLED, såvidare inget annat alternativ dyker upp någon gång snart. Alternativt, hur är svärtan jämfört med Rift CV1, Vive och index?

Jag uppgraderade mitt original-vive med GearVR-linser häromdagen vilket gjorde stor skillnad för skärpa, men SDE är ju fortsatt trist och bättre upplösning börjar bli ett måste då det känns som att många spel inkluderar text som är designad som så att den bara inte är bekvämt läsbar i låga upplösningar.

Jag hade valt hp Reverb G2 (boka nu och få leverans i december) och inte nått av alternativen du skriver, framför allt inte en dyr och föråldrad Vive pro.
Kan dock inte säga nått om Pimax då jag inte vet nåt om det.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiprat:

Är det någon här som testat Pimax 5k XR? Hört dåliga saker om black levels på i pincip alla LCD-headset så står mellan 5k XR och Vive Pro just nu för att få OLED, såvidare inget annat alternativ dyker upp någon gång snart. Alternativt, hur är svärtan jämfört med Rift CV1, Vive och index?

Jag uppgraderade mitt original-vive med GearVR-linser häromdagen vilket gjorde stor skillnad för skärpa, men SDE är ju fortsatt trist och bättre upplösning börjar bli ett måste då det känns som att många spel inkluderar text som är designad som så att den bara inte är bekvämt läsbar i låga upplösningar.

Pentile kommer med posten med OLED tyvärr. Rätta mig någon om jag är fel och det finns oled utan pentile numer så det är ju lite pick your poison med svärta versus screendoor!

Har bara haft Pimax med LCD och det var en rejält urvattnad panel med väldigt grådaskiga färger. Svärtan var väl genomsnittlig för att va lcd av de jag testat. I mitt fall så offrar jag svärtan för mindre screendoor. Det är den bättre kompromissen för min del. I VR så är inte problemen med ojämn bakbelysning ett problem på samma sidan som på tv sidan så det är bara absoluta svärtan jag saknar.

Argumentet för Pimax är foven. Men jag offrar fov för bättre skärpa är tanken. Med headtracking så kan jag leva rätt bra med snävare fov.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag hade valt hp Reverb G2 (boka nu och få leverans i december) och inte nått av alternativen du skriver, framför allt inte en dyr och föråldrad Vive pro.
Kan dock inte säga nått om Pimax då jag inte vet nåt om det.

Reverb G2 är ju LCD dock, inte OLED.
Jag är rätt inköpt i outside-in tracking redan med index-kontrollers, ska försöka få full-body tracking att fungera, och gillar att kunna välja mellan olika headset och uppgradera bara headset. Jag känner också att de flesta youtubers som visat upp Reverb g2 har undvikit att visa de riktigt kluriga situationerna, till exempel hur bra trackingen fungera när controllers är utanför headsets synfält.

Om headsetet går att köpa billigare utan kontrollers så är det dock värt att ha i åtanke, får se hur det ser ut när det är ute på marknaden.

Skrivet av oqvist:

Pentile kommer med posten med OLED tyvärr. Rätta mig någon om jag är fel och det finns oled utan pentile numer så det är ju lite pick your poison med svärta versus screendoor!

Har bara haft Pimax med LCD och det var en rejält urvattnad panel med väldigt grådaskiga färger. Svärtan var väl genomsnittlig för att va lcd av de jag testat. I mitt fall så offrar jag svärtan för mindre screendoor. Det är den bättre kompromissen för min del. I VR så är inte problemen med ojämn bakbelysning ett problem på samma sidan som på tv sidan så det är bara absoluta svärtan jag saknar.

Argumentet för Pimax är foven. Men jag offrar fov för bättre skärpa är tanken. Med headtracking så kan jag leva rätt bra med snävare fov.

Allright, då jag är van vid minsta möjliga upplösning och mesta möjliga SDE med original-vive så vet jag att jag kommer få en stor uppgradering typ vilket headset jag än väljer vad gäller skärpa och upplösning osv. Men på sistone har jag kört en del mörka spel- zombie survival maps i pavlov samt phasmophobia osv där jag redan med OLED känner att mörkret aldrig är mörkt nog, så vill verkligen inte gå över till LCD om det fortfarande finns OLED-alternativ.

Vilket Pimax var det du hade, ett av de nyare 5k versionerna eller något äldre? Bättre FOV ligger definitivt på listan av saker som vore trevligt i nästa headset.

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiprat:

Reverb G2 är ju LCD dock, inte OLED.
Jag är rätt inköpt i outside-in tracking redan med index-kontrollers, ska försöka få full-body tracking att fungera, och gillar att kunna välja mellan olika headset och uppgradera bara headset. Jag känner också att de flesta youtubers som visat upp Reverb g2 har undvikit att visa de riktigt kluriga situationerna, till exempel hur bra trackingen fungera när controllers är utanför headsets synfält.

Om headsetet går att köpa billigare utan kontrollers så är det dock värt att ha i åtanke, får se hur det ser ut när det är ute på marknaden.

Allright, då jag är van vid minsta möjliga upplösning och mesta möjliga SDE med original-vive så vet jag att jag kommer få en stor uppgradering typ vilket headset jag än väljer vad gäller skärpa och upplösning osv. Men på sistone har jag kört en del mörka spel- zombie survival maps i pavlov samt phasmophobia osv där jag redan med OLED känner att mörkret aldrig är mörkt nog, så vill verkligen inte gå över till LCD om det fortfarande finns OLED-alternativ.

Vilket Pimax var det du hade, ett av de nyare 5k versionerna eller något äldre? Bättre FOV ligger definitivt på listan av saker som vore trevligt i nästa headset.

5k+ om jag minns rätt.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiprat:

Reverb G2 är ju LCD dock, inte OLED.
Jag är rätt inköpt i outside-in tracking redan med index-kontrollers, ska försöka få full-body tracking att fungera, och gillar att kunna välja mellan olika headset och uppgradera bara headset. Jag känner också att de flesta youtubers som visat upp Reverb g2 har undvikit att visa de riktigt kluriga situationerna, till exempel hur bra trackingen fungera när controllers är utanför headsets synfält.

Om headsetet går att köpa billigare utan kontrollers så är det dock värt att ha i åtanke, får se hur det ser ut när det är ute på marknaden.

Det ska gå att använda indexkontroller med basstationer och HP Reverb G2 samtidigt.
Dvs då använder du bara wmr trackingen för headsetet och SteamVR trackingen för kontrollerna.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Det ska gå att använda indexkontroller med basstationer och HP Reverb G2 samtidigt.
Dvs då använder du bara wmr trackingen för headsetet och SteamVR trackingen för kontrollerna.

Permalänk
Medlem

Var kanske inte så simpelt som jag trodde men kul för den som får det att funka.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Pentile kommer med posten med OLED tyvärr. Rätta mig någon om jag är fel och det finns oled utan pentile numer så det är ju lite pick your poison med svärta versus screendoor!

Jo, det finns. De enda VR headseten med rgb oled är PSVR och starVR one, men det finns.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Var kanske inte så simpelt som jag trodde men kul för den som får det att funka.

Är ingen främling till lite meck, men vill fortfarande först se lite mer end-user reviews av kvalite, roomscale tracking osv, och är fortfarande inställd på OLED. Jag är definitivt nyfiken på hur headsetet sköter absolut position i roomscale- gyros osv är logist för att ändra position från spelarens point of view men undrar om det kan ge lika precis position i utrymmet jämfört med de kontroller jag då skulle använda till som trackas efter referenspunkter.

Med upplösningen på denna och på Quest 2 så undrar jag om det inte kommer dyka upp intressanta alternativ från andra märken snart också.

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200