Vinn nätagg från Seasonic

Alternativ till Dropbox?

Permalänk
Medlem

Alternativ till Dropbox?

Hej!

Jag sparar alla familjens bilder i en gemensam Dropbox, vilket fungerar väldigt bra. Sedan senaste prisökningen tycker att det är lite dyrt, 130kr per månad. Har ni koll på några bra alternativ? Vill ju ha något välbeprövat med shyssta villkor då det rör sig om bilder

/vexxan

Permalänk
Medlem

Jag kör mega som "offload" på viktiga saker ifrån min NAS om den skulle stanna.

50GB Gratis
400GB 51kr

Visa signatur

CPU: 5800x3d
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Google Drive/one?
Går att dela med familj och är inte svindyrt, ja beroende på hur mycket lagring du behöver då så klart.
100GB i månaden 19:-

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Musikälskare

JottaCloud? Har använt i många år och är väldigt nöjd

Obegränsad lagring för 79 pix i månaden tror jag det är

https://www.jottacloud.com/en/

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Avstängd

Jag kör Office 365/OneDrive från MS. Kostar typ 800-900 per år för fem användare med 1TB var, eller typ hälften för en användare vilket kanske funkar om ni ska dela på allt ändå. Smidig app med auto-uppladdning för Android och IOS som har en del andra funktioner. Exempelvis fixar den till foton av whiteboards och sånt. Sen får man Office också med allt vad det innebär. Jag brukar köpa årskort när det är rea.

Edit: En trevlig sak, som Dropbox också har, är möjligheterna att dela bilder och videos via länkar som kan medge (eller inte) redigering. Man kan också direkt posta bilder publikt, till exempel på forum, i olika storlekar och så.

Permalänk
Medlem

Jag har problem med Microsoft OneDrive. Det tar några minuter innan det sparas mina Excel-filer och nu måste jag stänga av dem eftersom vissa av filerna inte sparades ordentligt. Jag föredrar definitivt Dropbox.

Permalänk
Medlem

Kanon, tack så mycket för alla svar 🤗