Minecraft problem

Permalänk
Medlem

Minecraft problem

Sonen har Minecraft på ps4. Det har tidigare fungerat. Nu tjorvar det och han har avinstallerat och installerat igen, men det hjälpte inte. Han kan inte göra nåt alls längre, kan bara gå omkring...Det blir ju inte så kul 😢 Nån som förstår vad detta kan handla om?

Permalänk
Keeper of the Bamse

Jag tror du får beskriva problemet lite noggrannare. "Kan inte göra något alls längre", betyder det att kontrollern inte reagerar när han till exempel hoppar med X-knappen?

Har du kikat i inställningarna? Det finns nog en inställning för att återställa kontrollerna till standard igen.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

[quote postid="18567280" userid="406" name="Printscreen"]
Jag tror du får beskriva problemet lite noggrannare. "Kan inte göra något alls längre", betyder det att kontrollern inte reagerar när han till exempel hoppar med X-knappen?

Har du kikat i inställningarna? Det finns nog en inställning för att återställa kontrollerna till standard igen.
[/

Sonen säger att kontrollen har rätt inställning och funkar på andra spel.
Han kan alltså inte längre hacka, slå, hoppa eller nåt...

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Mammaga:

Sonen säger att kontrollen har rätt inställning och funkar på andra spel.
Han kan alltså inte längre hacka, slå, hoppa eller nåt...

Kan din son testa att spela på ett annat playstationkonto eller profil på PS4an? Jag tänker att då är det som att man är helt ny spelare (jag är fortfarande ganska inne på att det är något med kontrollerinställningarna)

Eftersom det har funkat tidigare låter det ändå som att din son varit inne och pillat på någon inställning.

Om du skapar ett konto på PS4an och startar minecraft "som dig" så får du helt standardkontroller, hur funkar det då?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

[quote postid="18567327" userid="406" name="Printscreen"]
Kan din son testa att spela på ett annat playstationkonto eller profil på PS4an? Jag tänker att då är det som att man är helt ny spelare (jag är fortfarande ganska inne på att det är något med kontrollerinställningarna)

Fantastiskt! Du hade helt rätt! Nu funkar allt igen!
Tusen tack!!! 🙏🏻👍

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Mammaga:

Fantastiskt! Du hade helt rätt! Nu funkar allt igen!
Tusen tack!!! 🙏🏻👍

Härligt! Kul att det löste sig

Visa signatur

www.bamseclockers.com