Vilken GPU är bäst till min CPU

Permalänk

Vilken GPU är bäst till min CPU

Hej! jag kanske är i fel tråd, då får ni hojta till! Jag behöver lite hjälp att hitta ett grafikkort som passar bäst. Jag har då en AMD athlon x4 840 cpu och ett msi A68HM grenade moderkort samt 16 GB ram DDR3. Min fråga är då vad för GPU passar bäst till denna CPU då¨ja vill undvika flaskhalsa så mycket jag bara kan.

Vad jag ska göra med sakerna är ju gaming och lite allämnt surfande.

Permalänk
Hedersmedlem

Kanske ett begagnat Radeon R9 280x.
De flesta nya grafikkort du kan köpa idag kommer att springa cirklar runt din CPU.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av erkaboiii:

Hej! jag kanske är i fel tråd, då får ni hojta till! Jag behöver lite hjälp att hitta ett grafikkort som passar bäst. Jag har då en AMD athlon x4 840 cpu och ett msi A68HM grenade moderkort samt 16 GB ram DDR3. Min fråga är då vad för GPU passar bäst till denna CPU då¨ja vill undvika flaskhalsa så mycket jag bara kan.

Vad jag ska göra med sakerna är ju gaming och lite allämnt surfande.

Skulle spontant säga byt ut hela ditt system Intel är bättre i äldre system om du vill behålla DDR3 minnet

Permalänk
Skrivet av giplet:

Kanske ett begagnat Radeon R9 280x.
De flesta nya grafikkort du kan köpa idag kommer att springa cirklar runt din CPU.

jag förstod nog de! jag har ett XFX Radeon R7 370 2GB liggandes med vet jag och ett gigabyte Radeon HD 7850 2GB. vilken av dem skulle funka om jag då inte väljer R9 280x?

Permalänk
Medlem

@erkaboiii: R7 370 av dem 2

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Skrivet av sifri:

Skulle spontant säga byt ut hela ditt system Intel är bättre i äldre system om du vill behålla DDR3 minnet

jag vet att jag har en intel pentium liggandes, vad för grafikkort rekommenderar du till den?

Permalänk
Skrivet av Tawen:

@erkaboiii: R7 370 av dem 2

grymt!