Upplevelsepresenter för 60-åring?

Permalänk
Avstängd

Upplevelsepresenter för 60-åring?

I november fyller farsan 60-år och i och med hur 2020 blev så är upplevelsepresenter som omfattar tonvis med andra människor kanske inte det bästa att ge sin 60-åriga gubbe? Vad jag vet är att han tittar på mycket fotboll så det har varit snack i en hemlig FB-grupp (btw, han hänger varken på forum eller sociala medier så ingen fara) om fotbollsresa till Italien eller England - men hur skall man veta hur det kan bli nästa år med antalet tillåtna människor på platser som fotbollsstadier och dylikt?

En liten present jag funderat på då farsan är grym på svensk geografi och ren allmänbildning (brukar kunna kunna vinna Jeopardy på TV när han tittar på det) är att fixa något inspelat i Microsoft Flight Simulator 2020 (MFS2020) där planet åker från Sundsvall till Stockholm och åker över delar av Stockholm där han växte upp som barn. Tanken är då att spela in spelsegmentet och eventuellt spola fram det i videon för att det inte skall ta evigheter när man tittar på det.

Jag är dock osäker på hur detaljerat landmärkena och delarna av Stockholm i spelet är? Någon som åkt runt Sverige mycket i MFS2020 som har koll på detta? Farsan brukar ibland sitta i Google Earth-programmet och ibland i Google Maps på datorn så han är medveten om att det finns 3D-kartor av världen och så.

En liten present som är garanterad är frågesport inom svensk geografi och fotboll då han gillar geografi och kan mycket om Sverige i överlag.

En annan liten present är någon merchandise från Family Guy då han älskar den TV-serien sedan flera år tillbaka. Vet någon någon bra merchandise-sida i Sverige eller inom Europa som har trevligt utbud av Family Guy-prylar (ej TV-säsongerna för alla de har han redan) man kan beställa inom en rätt rimlig tid?

Några andra tips för en kommande mans 60-åriga kalas utifrån beskrivningen jag gett om honom?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Flight simulator är väl baserat på Bing maps vilket innebär ganska kasst utanför USA generellt sett. (Jag har inte spelet men detta är vad jag läst mig till).

Ni kanske vill utöver vad ni nu ger han kanske komma överens och lägga undan en summa för resan till England / Italien med löftet att så snart Corona lagt sig och det är lugnt att resa boka det.

Kanske ge han ett presentkort på https://www.geoguessr.com/gift-card. Det tror jag han hade tyckt om om han inte redan provat kanske.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Flight simulator är väl baserat på Bing maps vilket innebär ganska kasst utanför USA generellt sett. (Jag har inte spelet men detta är vad jag läst mig till).

Ni kanske vill utöver vad ni nu ger han kanske komma överens och lägga undan en summa för resan till England / Italien med löftet att så snart Corona lagt sig och det är lugnt att resa boka det.

Kanske ge han ett presentkort på https://www.geoguessr.com/gift-card. Det tror jag han hade tyckt om om han inte redan provat kanske.

Ja, geogeussr har jag faktiskt lagt in på hans dator men jag tror inte han har sett länken eller ens förstått vad det är för något. Jag måste få in han i det då sådant lär vara riktigt kul för honom som kört runt mycket i Sverige som lastbilschaffis.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |