Permalänk
Proffsmoddare

CANVAS

CANVAS var mitt bidrag i Thermaltake 2019 CaseMOD Invitational Season 2

Ambitionen med detta projekt var att prova något som aldrig gjorts förut. TT P5 är ett otroligt populärt chassi som används av många och har moddats till höga nivåer av moddare runt om i världen.

Två mål sattes för bygget:

  • P5 chassits karaktär skulle behållas och bör lätt kännas igen i den slutliga modden.

  • Modden ska syfta till att göra förändringar som ingen tidigare har gjort. Därför scannades alla de P5 (och liknande TT chassin) byggen jag kunde hitta online.

På chassits baksida har jag skapat något som kallas straw-art. Detta har jag byggt upp av tre lager akryl där det understa lagret syftar till att separera zonerna för belysning samtidigt sin det håller alla LED-lister på plats.

Mittenlagret är en diffusionsskärm för att sprida belysningen jämnare. Samtidigt är det en målad "himmel" för baksidans övre del.

Topplagret håller alla ~400 rör på plats och skapar den magnifika bergsvyn. Allt är byggt på TT's RGB Plus sync all som tillåter röststyrning via app.

Främre delen av datorn är byggd för att vara så clean som möjligt med dolda kablar, symmetriska rör och akrylbeklädnad för chassits alla synliga delar. Tillsammans med detaljer i spegelakryl, CPU block, pumpcover och en PSU-shroud.

Det går nog inte att missa hur jag dessutom roterat hela chassit 45 grader och ställt det på ena hörnet med en custom 3d-printad fot med inbyggt kullager för rotation 360 grader.

Specs:
- TT Core P5 TG V2
- TT Toughpower PF1 ARGB 1200 watt, Platinum
- Asrock x570 Steel Legend
- AMD Ryzen 5 3400G
- Plextor 256gb M9PE NVMe
- Zotac RTX 2080
- 32gb TT Toughram RGB

- TT Vattenkylning

Bygglogg - Engelska TT Forum

Besök galleriet här

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Proffsmoddare
Permalänk
Medlem

Grymt kreativt, bra jobbat!

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

Extremt snyggt! Älskar det!

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av MetallicAcid:

5/5

Love from your biggest fan!

Skrivet av Henrik-W:

Grymt kreativt, bra jobbat!

Skrivet av Ac3R:

Extremt snyggt! Älskar det!

Tack! <3

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem

Helvete, har du skickat in det här till setup wars på youtube någon gång? Lätt bland det fränaste bygget jag sett!

Permalänk
Medlem

Wow! Helt otroligt vackert! Tappade hakan! Ett riktigt drömbygge! Bra jobbat!

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Qubeista:

Helvete, har du skickat in det här till setup wars på youtube någon gång? Lätt bland det fränaste bygget jag sett!

Haha nä det har jag inte tack så mycket!

Skrivet av RekiN:

Wow! Helt otroligt vackert! Tappade hakan! Ett riktigt drömbygge! Bra jobbat!

Tack! Det är minsann en speciell skapelse

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay