Permalänk
Medlem

Uppgradera Mac Mini?

Har en Mac Mini sent 2012 som börjar bli ruskigt seg. Har återställt den en gång för ett par år sedan och därefter blev den lite lättare att jobba med. Nu är den extremt seg igen och undrar om det är lönt att byta ut hårddisken till en SSD-disk för att få upp tempot lite? Är det en bra väg att gå eller är det något annat jag istället behöver överväga. Tips på SSD-disk? Gillar datorn och har den som sidodator som jag använder ibland, och är inte riktigt redo att slänga ut den ännu...

Permalänk
Inaktiv

SSD och stoppa in så stora ramstickor du kan så kommer den att kännas som ny!

Permalänk
Medlem

Gjorde detta i våras på min mac mini 2012. Hade redan maxat RAM. Helt ny dator.
Köpte ett verktygskit och en Crucial MX500 på Amazon. Valde ett adapterkit så jag kunde behålla den gamla HDD:n parallellt. Rätt kass kvalitet på adapterkitet (lite kort) så gör research där. Med båda platserna fyllda fick jag inte ihop den helt och hållet som innan, men inget som stör mig eller prestandan. Följde instruktionerna på ifixit: https://www.ifixit.com/Guide/Mac+mini+Late+2012+Hard+Drive+Re...

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg förut när jag körde Mac Mini som hade HDD i sig, brukade komma upp "laddsymbolen" som snurrade bara av att man försökte öppna Chrome när den var kopplad till min 4K-tv. Bytte till en SSD och såg aldrig laddsymbolen igen oavsett vad jag gjorde så det är utan tvekan värt den pengen! Blir en helt ny dator