Permalänk

Razer Viper Ultimate utan Synapse?

Hej!

Om man endast installerar Synapse finns det 5 program som vill ha tillgång till internet. Usch.
Kan man använda musen till sin fulla potential (ändra DPI, att den fungerar lika bra, mm) utan att ha Synapse installerat? Får man rätt drivrutiner installerat med Windows 10 automatiskt?
Vet att man inte får tillgång till RGB-funktionerna iaf, men det är oviktigt för mig.

Finns det alternativa program?

Permalänk
Medlem

Finns la ett on-board memory som kan konfigureras. Testa!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk

Hur gör man det och vad är det man kan lagra i det? (Är det i Synapse? Jag avinstallerade Synapse på en gång när jag såg hur många program som var i bakgrunden)

Permalänk
Medlem

Testa.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChefRhythm:

Hur gör man det och vad är det man kan lagra i det? (Är det i Synapse? Jag avinstallerade Synapse på en gång när jag såg hur många program som var i bakgrunden)

Har en Viper Mini och du kan ändra DPI inställningarna i Synapse som sparas även om du avinstallerar det. Enda som inte sparas utan Synapse som jag märkt är: RGB, osäker på om underlag inställningar sparas dock.

Visa signatur

4790K@4.5ghz, 16GB DDR3, GTX 1060 6GB.

Permalänk
Medlem

OpenRazer har faktiskt ganska stort stöd och verkar byggas för Windows av openRGB.

Musdrivaren kanske inte är i fokus, jag gissar att skriva dpi till musens minne kräver linuxdrivaren och deras script. (De noterar dock lite trött "det finns en knapp för dpi")