Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

söker efter en basplatta

skulle behöva råd på vad man skulle kunna använda som basplatta till dioramabyggen.
jag har försökt komma på något, allt från härdade kartong bitar, plattor de använder till ramar, till skärbrädor, plasticard och annat, men det har alltid skitit sig då antingen materialet böjs pga fukt, är för dyrt eller inte har de korrekta måtten.

jag söker efter något som helst kostar runt 100kr per bit, som är 3mm(eller mer) tjock, 50-60 cm bred och 60-70 cm lång, som är styvt och härdat så att det tål at lyftas utan att brytas sönder och plus är det om det går att skära i så att man kan skära bort en bit om det behövs(inget måste)
det materialet måste kunna tåla är primers och färg(akryl), vitlim samt eventuellt bruksmassa som gips, spackelmassa samt annat liknande material.

vad kommer ni att tänka på när ni hörde min beskrivning?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

https://www.biltema.se/bil---mc/lasta-och-dra/bilslap/stanksk...

Den kom jag att tänka på, använde den att fästa batterihållare på för glödare till min RC bil. rätt styv men även böjlig men kanske lite liten. kanske kan det hjälpa veta vilken typ av material som kan passa iallafall.
Sen har dom även stora gummi plattor men dom är väldigt sladdriga.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Plywood?
Men tro att du behöver att ha något tjockare än 3 mm ifall du skall uppnå dina mål om styvhet.

Permalänk
Skrivet av Aka_The_Barf:

https://www.biltema.se/bil---mc/lasta-och-dra/bilslap/stanksk...

Den kom jag att tänka på, använde den att fästa batterihållare på för glödare till min RC bil. rätt styv men även böjlig men kanske lite liten. kanske kan det hjälpa veta vilken typ av material som kan passa iallafall.
Sen har dom även stora gummi plattor men dom är väldigt sladdriga.

hade de varit snäppet större samt kantiga hörn, så hade det kanske funkat

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Skrivet av loefet:

Plywood?
Men tro att du behöver att ha något tjockare än 3 mm ifall du skall uppnå dina mål om styvhet.

sant det, plywood är inte det styvaste.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

finns det någon sida som säljer billigt akrylglas, plastglas och plexiglas? kom och tänka på det nu

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

jo förresten, finns det någon online butik som säljer spånskivor? nån butik där man själv får ställa in måtten man vill beställa? och som inte tar för höga priser, typ 100-150 spänn per bit?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer