Blockera alla meddelande förfrågningar på FB ?

Permalänk
Medlem

Blockera alla meddelande förfrågningar på FB ?

Tidigare har jag fått någon random scam förfrågning varje halvår men det har accelererar senaste tiden så nu är det ett par i veckan.

Hittar inget sätt att helt blockera alla förfrågningar. Kan man göra det?

Blockera förfrågningar är meningslöst då det alltid är olika konton.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Har inget svar, men vill bara inflika att jag upplever samma problem sedan nån vecka tillbaka. Vi får anta att Facebook jobbar fram en central lösning på detta bevisligen utbredda bekymmer

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Det går väl att ändra i sekretessinställningarna?

Jag har samma "problem" här, men samtidigt vill man ju inte låsa ned för mycket om någon avlägsen bekant vill få tag på en.

Permalänk
Medlem

Samma problem. Ca 1 scam förfrågning om dagen.
Använder fb för messenger, men om detta fortsätter att eskalera så raderar jag kontot.

Visa signatur

"When elephants fight, it is the grass that suffers"

Permalänk
Medlem

Vad är problemet med förfrågningarna? Är det att ni får en notifikation som är irriterande, eller vad gör det till ett ohållbart moment?

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk
Medlem

Största faran är väll att det är irriterande,
om man inte klickar på länkarna då.
För min del så kan jag vara utan fb.
Får helt enkelt kontakta bekanta på annat sätt.

Visa signatur

"When elephants fight, it is the grass that suffers"

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av Mathrohas:

För min del så kan jag vara utan fb.

Precis, man behöver inte alltid vara så himla tillgänglig. Det är betydligt trevligare att prata live eller via feleton. Själv stängde jag mitt facebook-konto redan 2006 efter bara 3 dagars användande. Livet är mer än så. Ett fora som detta är ett underskattat media.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

Precis, man behöver inte alltid vara så himla tillgänglig. Det är betydligt trevligare att prata live eller via feleton. Själv stängde jag mitt facebook-konto redan 2006 efter bara 3 dagars användande. Livet är mer än så. Ett fora som detta är ett underskattat media.

Är vi 2 om saken. Stängde mitt konto för 5 år sen, efter att ha haft det i kanske lika många år. Så här i efterhand fattar jag inte varför jag ens hade det så länge.
Saknar inte skiten ett dugg.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Om jag minns rätt så har förfrågningar tidigare inte visats i chatt historiken utan hamnat under ”förfrågningar”. Nu hamnar som högst upp i min lista med konversationer och jag får notifikation.

Bara dom går tillbaka till gamla systemet så är jag nöjd.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

Precis, man behöver inte alltid vara så himla tillgänglig. Det är betydligt trevligare att prata live eller via feleton. Själv stängde jag mitt facebook-konto redan 2006 efter bara 3 dagars användande. Livet är mer än så. Ett fora som detta är ett underskattat media.

Problemet är att om det är primära kontakt tekniken i ens omkrets så blir man lite tvungen att använda det.

Alla jag pratar med privat under an normal vecka använder FB Messenger (med 1 undantag). Till och med min 76årig mormor kör FB Messenger för meddelande och video chatt.

Sedan har FB grupper lite ersatt klassiska forum.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Implor:

Problemet är att om det är primära kontakt tekniken i ens omkrets så blir man lite tvungen att använda det.

Alla jag pratar med privat under an normal vecka använder FB Messenger (med 1 undantag). Till och med min 76årig mormor kör FB Messenger för meddelande och video chatt.

Sedan har FB grupper lite ersatt klassiska forum.

tänkte lite så förut... "alla andra använder, måste finnas där så folk kan skriva" men lämnade iallafall då det helt enkelt var för mycket skit. Alla som jag trodde inte skulle höra av sig någon annan stans, hörde av sig efter dom förstått att jag inte längre använder FB/messenger. Även min morfar med mera

nu säger jag inte att du måste tänka lika, men det kan kännas tryggt att veta att även de gamla rävarna kan byta.