Permalänk
Medlem

Y-split till GPU-fläktar

Hej!

En anslutning (av två) på mitt EVGA 1080 Ti är trasig och jag tänker att det enklaste vore att seriekoppla fläktarna genom en y-splitter, men det verkar enklare sagt än gjort att hitta en sådan som ju är till för den mindre storleken av anslutningar som typiskt sitter på grafikkort. (Mini 4-pin?)

Är det nån som vet om/vart det går att hitta?

Det är inte ännu intressant att sätta dit vanliga chassifläktar även om jag har provat det och det fungerade utmärkt. Jag vill sälja kortet och vill därför laga kylningen på detta viset.

Tack

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem

Här har du en vanlig.
https://www.inet.se/produkt/8600985/adapter-y-splittkabel-4-p...

Om du behöver för att koppla i liten kontakt på grafikkortet.
https://www.inet.se/produkt/5322454/phobya-vga-pwm-adapter

Sälj det som det är annars. Vi köper det oavsett

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Här har du en vanlig.

Sälj det som det är annars. Vi köper det oavsett

Sorry, det är ju "vanliga" splitters jag inte vill ha. GPU-fläktarna har mindre anslutningar. Kanske var jag otydlig.

Jag köpte det på marknaden här med vattenblock, men det verkar helt klart vara mer svårsålt med defekt luftkylning då vattenkylning är ovanligare.
Personligen har jag kört det ett tag även med chassifläktar men, ja..

Visa signatur

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem

Tror inte du behöver oroa dig för att något är svårsålt på dagens marknad

Permalänk
Medlem

Till slut hittade jag på en kabel.

https://www.moddiy.com/products/4%252dPin-VGA-PWM-Mini-Connec...

Man ska tydligen söka på VGA och inte GPU!

Visa signatur