Permalänk
Medlem

Vatten rinner ut ur AC

Hej

Har en portabel ac, märkte idag att det hade runnit ut vatten från ett hål i botten.

I manualen så står det att man ska dra åt dränerings pluggarna och att när vatten behållaren är full så ska den indikera och stängas av om den är på.

Någon med tips på hur man får det att inte rinna ut på fel ställe?
Någon men tips/idéer?

Med vänlig hälsning, Sotie

PS är en Centurion ACC20FP

Rubrik förtydligad /Vzano, mod
Permalänk
Medlem

Menar du dräneringshålet? Det bör vara tätt där om pluggen sitter i som den ska.

Permalänk
Medlem

Nej, dom är åt skruvade. Det här är ett litet hål i botten av själva ac:n

Permalänk
Medlem

Skulle nog vara passande med bilder på detta

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk
Medlem

Står den rakt, alltså vågrätt - tråget i botten som bara håller några få deciliter kondens kanske rinner över i någon kant om det står på för lutande underlag.

Permalänk

Min portabla Whirlpool är likadan. Finns en dräneringsslang samt en varningslampa som ska tändas när behållaren är full. Trots att lampan inte lyser så börjar apparaten spotta ut vatten från sidan efter en tids användning. När man då tömmer behållaren via slangen så får man ut kanske runt en liter vatten. Ytterst irriterande speciellt när den står på parkettkolv,

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Medlem

Vet inte hur jag får in en bild.
den står rakt.

Permalänk
Medlem

Det är ett dräneringshål som det rinner ur, du skall ha fått med en gummiplopp utav något slag, sitter det ingen där så rinner vattnet ut.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Hittar inte på vart jag möjligtvis har lagt påsen. men då gör det inge om man täpper igen den med någon annan "plugg"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sotie:

Hittar inte på vart jag möjligtvis har lagt påsen. men då gör det inge om man täpper igen den med någon annan "plugg"?

Nej, bara se till att det inte läcker så är det bara att köra på! Tänk på att du kan få tömma relativt ofta beroende på luftfuktighet, så en smidig plugg/lösning rekommenderas.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sotie:

Vet inte hur jag får in en bild.
den står rakt.

Ta en bild, lägg upp den på ex https://imgur.com/, tryck på share links & kopiera BB-code. Och så lägger du in den här, enkelt.
Det vore bra med en bild på detta.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X