Permalänk

Vattenflaska för sirap?

Så jag såg någon göra en recension av cirkul, en vattenflaska med ett filter i locket som är fyllt med olika smaker med sirap. Jag tyckte den såg intressant ut, men den säljs bara i USA.

Så är det någon som vet om man kan köpa ett filter som man sätter på flaskor som ger samma effekt, och som man kan fylla på själv. Det blir billigare än att köpa läsk, samt finns bättre utbud beroende på vilken sirap man köper. Det skulle dock vara bra om det sitter i locket och en standard(?) storlek så den passar vanliga flaskor.

Det går ju att hälla det direkt i vattenflaskan, men då blir det mer disker, behöver mäta och fylla på varje gång vilket skulle bli jobbigt då filtret håller för ca 3 liter vatten.

Någon som vet om/var det går att köpa sådan?

Permalänk
Sjusovarn

Är det inte enklare att köpa saft? Varje "filter" hade hållit för en liter.

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

Låter som att du köper dig mer problem. Köp en flaska saft, eller ta valfri flaska och stoppa ner en citronskiva i?
Tips kan även vara att länka produkten som du sett i trådstarten @Frejoh466

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av My2nd:

Är det inte enklare att köpa saft? Varje "filter" hade hållit för en liter.

Skrivet av DavidtheDoom:

Låter som att du köper dig mer problem. Köp en flaska saft, eller ta valfri flaska och stoppa ner en citronskiva i?
Tips kan även vara att länka produkten som du sett i trådstarten @Frejoh466

Inte samma sak, och dyrare + mer socker. Visst finns det säkert sockerfritt saft, men då får man nog leta. Sirap är också typ som koncentrerad saft, så det är billigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frejoh466:

Inte samma sak, och dyrare + mer socker. Visst finns det säkert sockerfritt saft, men då får man nog leta. Sirap är också typ som koncentrerad saft, så det är billigare.

Va? Fun Light (eller någon butiksklon) hittar du väl i varenda butik i landet?

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frejoh466:

Visst finns det säkert sockerfritt saft, men då får man nog leta.

Finns ju massor med sockerfri saft i valfri matvarubutik??!?

Permalänk
Medlem

sirap är ju till stor del socker...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frejoh466:

https://www.ica.se/handla/kategori/saft---lightdryck-utan-soc...

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frejoh466:

Vilken sirap (syrup?) tänker du använda - kan du länka till någon som är billigare än saft?
Som jämförelse kostar funlight (sockerfri) 2,09kr/liter på ica.se.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Nuvarande stationär: 7800X3D, 128Gb ram, 4Tb nvme, 3x8Tb sata-ssd, 4070 Ti S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frejoh466:

Dyrare är det helt klart inte. En flaska sockerfri blandsaft på willys kostar 20:- och räcker till 8 liter.

Smakpatronerna kostar $3,75 så säg 30:- och räcker enligt dem till 3,9 liter.

Så för blandsaft ger man 2,5:-/liter, smakpatronerna kostar 7,7:-/liter tre gånger så dyrt med andra ord. Sedan tillkommer en hundring för flaskan och liknande.

Det finns ju också saker som air-up som skickar lite doft i näsan när man dricker. Verkar finnas lite närmre än USA iallafall.

https://youtu.be/nkPpg4nlRuk?t=654

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Frejoh466:

Du måste skoja?
Sirap = Socker
Sockerfri saft finns ju i mängder.

Kan inte tänka mig att det blir dyrare. Du har nog bara gjort en tankevurpa nu.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

sirap och saft är inte samma sak. Men aja, jag letar väl vidare.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Frejoh466:

Så jag såg någon göra en recension av cirkul, en vattenflaska med ett filter i locket som är fyllt med olika smaker med sirap.

Engelskans "syrup" är lite av ett paraplybegrepp som innefattar de flesta lite mer trögflytande vätskor med högt sockerinnehåll. Den svenska översättningen är snarare "sockerlag" än sirap. Det vi kallar sirap är molasses på engelska.

Visa signatur
Permalänk
Expertgissare
Skrivet av Frejoh466:

Som du skriver, sirap är typ som koncentrerad saft, så förstår inte varför det inte går att köpa det och blanda i valfri flaska. Finns gott om smaker och kvalitéer.

Från Wikipedia
"Traditionellt betecknar sirap alla sorters trögflytande sockerhaltiga vätskor, t.ex. nedkokta fruktjuicer som historiskt var ett viktigt sötningsmedel men även fruktlag."

Bättre upp, drick vatten, inte socker

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon RX 570 -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Skrivet av Edvin-89:

Som du skriver, sirap är typ som koncentrerad saft, så förstår inte varför det inte går att köpa det och blanda i valfri flaska. Finns gott om smaker och kvalitéer.

Från Wikipedia
"Traditionellt betecknar sirap alla sorters trögflytande sockerhaltiga vätskor, t.ex. nedkokta fruktjuicer som historiskt var ett viktigt sötningsmedel men även fruktlag."

Bättre upp, drick vatten, inte socker

Fast det är ju inget socker i de. Utan det är bara smakämnen, i engelska så heter det syrup.Så det vart en ren översättning. Men nästan alla av de är socker fria.

Men efter att ha tänkt och läst era åsikter så har jag kommit fram till att jag hade fel. Så jag har uppdaterat vad det är jag letar efter.

Skrivet av Frejoh466:

Så jag såg någon göra en recension av cirkul, en vattenflaska med ett filter i locket som är fyllt med olika smaker med saft. Jag tyckte den såg intressant ut, men den säljs bara i USA.

Så är det någon som vet om man kan köpa ett filter som man sätter på flaskor som ger samma effekt, och som man kan fylla på själv. Det blir billigare än att köpa läsk, samt finns bättre utbud beroende på vilken saft man köper. Det skulle dock vara bra om det sitter i locket och en standard(?) storlek så den passar vanliga flaskor.

Det går ju att hälla det direkt i vattenflaskan, men då blir det mer disker, behöver mäta och fylla på varje gång vilket skulle bli jobbigt och kletigt då filtret håller för X liter vatten utan att behöva fylla på när jag inte är hemma.

Någon som vet om/var det går att köpa sådan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frejoh466:

sirap och saft är inte samma sak. Men aja, jag letar väl vidare.

Om du vill ha ren ”sirap” till ditt vatten så titta på Monin’s olika smakessenser. Använder själv dessa i drinkar.

https://www.monin.com/emea/

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Hedersmedlem

Jo, jag förstår nog poängen i USA där vattnet smakar klor och röv. Då kanske man vill piffa upp det med en sån här produkt.

Citat:

Cirkul makes drinking water easy, fun, and delicious!

Inte sett något i Europa. Det närmaste du kommer är väl sodastreamer..

Vi kanske är ganska lyckligt lottade här i Svärje med sådan fantastisk vattenkvalisort.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya