Kan man ge mer wifi till en dator än resten?

Permalänk
Medlem

Kan man ge mer wifi till en dator än resten?

Om många apparater delar på samma trådlösa nätverk. Kan man då få en dator att få mer internet än dom andra?

Rubrik förtydligad /Vzano, Mod
Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av wintermo:

Om många apparater delar på samma trådlösa nätverk. Kan man då få en dator att få mer internet än dom andra?

Det beror lite på vilken utrustning du har. Med en vanlig router är jag lite osäker på hur det är möjligt att prioritera enheter. Med mer avancerade wifi-accesspunkter kan du lägga upp olika användargrupper och ge den gruppen en högre prioritet än andra.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Det beror lite på vilken utrustning du har. Med en vanlig router är jag lite osäker på hur det är möjligt att prioritera enheter. Med mer avancerade wifi-accesspunkter kan du lägga upp olika användargrupper och ge den gruppen en högre prioritet än andra.

Så när jag sitter på vandrarhem går det inte?

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av wintermo:

Så när jag sitter på vandrarhem går det inte?

Om du inte har kontroll över själva hårdvaran som delar ut wifi så har jag svårt att se att du kan prioritera upp dig på klientnivå.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung