Vinn nätagg från Seasonic

Marshall Valvestate S80 8240 (och gitarrförstärkare i allmänhet)

Permalänk
Medlem

Marshall Valvestate S80 8240 (och gitarrförstärkare i allmänhet)

Lite långsökt att fråga här - men vem vet? - kanske någon musikintresserad som testat denna förstärkare. Min nuvarande förstärkare (Ibanez 50W) är bra, men den passar inte riktigt min spelstil. När jag inhandlade den hade jag inte lika stor koll på exakt vad jag ville få ut av min förstärkare, men det vet jag nu. Jag vill ha ett rent ljud, men även kunna dista (gillar att spela med ren dist med strator) - jag använder främst strator och teles (fender-hora). Så, har kollat runt lite, och jag har fått ett erbjudande. Jag kan byta min nuvarande förstärkare mot en Marshall S80 8240 (2x12"-högtalare, 2x40W). Jag har testat förstärkaren, och den låter bra. Dock har jag inte gjort något utförligt test, men jag ska provspela den igen imorgon. Nu till frågorna:

1) Är detta en bra förstärkare? Om du har spelat med den, skriv gärna vad du tycker om den, och om den är bra i allmänhet. Viktigast är att rent ljud och lätt dist låter bra (även om möjlighet för smutsig van halen-dist uppskattas). Den ska mest användas hemma, men om den funkar i replokalen är det ett plus. Har kollat lite på harmony-central.com, dock är folk inte duktiga recensenter precis, utan sätter 9 - 10 om de tycker om förstärkaren, eller 1 - 2 om de tycker den är dålig. Ungefär som småbarn.

2) Förstärkare i ren allmänhet: Eftersom den är begagnad, måste jag veta hur jag kollar så att den inte är skadad eller defekt på något vis. Hur kollar jag detta? Är inte alls särskilt insatt i förstärkare, och vet inte mycket om hur man kollar kvalite. Alla tips uppskattade.

Tack på förhand för svar.