Döda SteamVR efter avslutat spel?

Permalänk
Medlem

Döda SteamVR efter avslutat spel?

Finns det något sätt att automatiskt döda SteamVR när jag avslutar ett spel? Alltså, när jag avslutar ett spel vill jag helt slippa SteamVR. Jag vill inte ha någon grid där jag måste jaga efter kontrollern för att avsluta och komma tillbaka till skrivbordet.

Oculus klarar ju detta så jag tycker det vore ynkedom om SteamVR inte gör det. Det är inte heller bra för blodtrycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Finns det något sätt att automatiskt döda SteamVR när jag avslutar ett spel? Alltså, när jag avslutar ett spel vill jag helt slippa SteamVR. Jag vill inte ha någon grid där jag måste jaga efter kontrollern för att avsluta och komma tillbaka till skrivbordet.

Oculus klarar ju detta så jag tycker det vore ynkedom om SteamVR inte gör det. Det är inte heller bra för blodtrycket.

Tryck fram SteamVR menyn och välj avsluta VR så stängs det ner.
Väljer man bara avsluta spel så är SteamVR fortfarande igång bara spelet som avslutas.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Tryck fram SteamVR menyn och välj avsluta VR så stängs det ner.
Väljer man bara avsluta spel så är SteamVR fortfarande igång bara spelet som avslutas.

Jo, men problemet är att jag inte vill sitta och jonglera både handkontroll och tangentbord. Jag vill kunna låta kontrollen ligga då det enda syfte det fyller just nu är att stänga ner SteamVR. Helt sjukt irriterande som det är nu, särskilt när jag kör spel med ett desktop UI och testar olika saker - dvs hoppar in och ut om vartannat.

Permalänk
Medlem

Kan väl klicka uppe i högra hörnet i steam klienten på VR symbolen så har jag för mig steam VR stängs ner.
Inne i Oculus så landar man i deras meny och får fiska efter saker ändå, enda sättet att stänga den är att döda oculus applikationen, så jag gör iallafall

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Jo, men problemet är att jag inte vill sitta och jonglera både handkontroll och tangentbord. Jag vill kunna låta kontrollen ligga då det enda syfte det fyller just nu är att stänga ner SteamVR.

Förvisso inte ett svar på exakt det du söker, men varför använder du en kontroller för att stänga ner SteamVR? Du kan klicka på krysset på SteamVR-rutan med muspekaren.

Bara stänga denna rutan.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Det blir knappast smidigare att ta av sig headsetet för att stänga SteamVR.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Det blir knappast smidigare att ta av sig headsetet för att stänga SteamVR.

Nu blir jag bara mer förvirrad. Hur vill du att det ska fungera? SteamVR ska stängas ner men du ska vara kvar i VR? Har du ett Windows Mixed Reality då?

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Nu blir jag bara mer förvirrad. Hur vill du att det ska fungera? SteamVR ska stängas ner men du ska vara kvar i VR? Har du ett Windows Mixed Reality då?

Jag vill tillbaka till skrivbordet som jag har genom Oculus Link.