Permalänk
Medlem

Dator för 3d och home assistent

Har idag en gammal MacBook Pro late 2012. Men den börjar bli trött nu.

Så har börjat att fundera på att gå över till PC för enkelhetens skulle.

Tanken är att använda datorn till, sköta om min RPI med home assistant, med bl.a. flasha esp osv.
Men även kunna använda datorn till min 3d skrivare. Då min Mac inte alls gillar att slice programmet. Utan blir trött å stänger ner.

Vill helst inte lägga för mkt pengar på det. Har kollat på blocket och trader. Men blir osäker om dom kommer kunna leverera. Hitta tex en elitdesk g1 för 1000kr men kommer den att palla?

Testa även att plocka ihop en egen, men det spårar direkt landa på drykt 10k. Vilket känns lite väl saftigt.

Vad rekommenderar ni? I5 eller i7? Osv

Med vänlig hälsning,

Permalänk
Samsung Sverige

Kul med ny hårdvara!

För att köra det du kör behöver du ingen speciell dator. Det är dock trevligt med en lite snabbare processor för att få Slicern att gå snabbare. Själv är jag glad i Ultimakers Cura men programmet är förstås något långsamt vid slicing

Jag har ingen specifik dator att länka, men alla datorer stationära som bärbara kring 4-6000 kr kommer fungera utmärkt för dina krav. Om det är en i5 eller i7 är ingenting du behöver tänka på, det gör ingen större skillnad nuförtiden när det finns en i3 som presterar högre än vissa i7:or pga användningsområden,strömbudget etc.

Nåväl, länka datorn du är sugen på i denna tråden så kan vi här på Sweclockers kolla så den är prisvärd. Eller invänta någon annan medlems datortips.

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung